Predseda Rady OZ KOVO sa zhodol so štátnym tajomníkom Ministerstva financií SR Vazilom Hudákom, že budúcnosť konkurencieschopnosti automobilového priemyslu na Slovensku nespočíva v nízkej cene práce.
Autor TASR
Bratislava 6. marca (TASR) - Na výrobných pozíciách v slovenských automobilkách by malo dôjsť k skráteniu pracovného času pri zachovaní miezd. Tvrdí to predseda Rady Odborového zväzu (OZ) KOVO Emil Machyna, podľa ktorého je takýto krok správnou odpoveďou na neustále zavádzanie automatizácie.
"Dnes sa uvažuje v mnohých firmách o skrátení pracovného času. Ja s tým plne súhlasím, ale so zachovaním mzdy," upozornil Machyna na dnešnom národnom seminári Autoglobal, ktorý v Bratislave zorganizoval OZ KOVO.
Podľa neho by malo dôjsť k rozdeleniu finančných nákladov, ktoré s takýmto krokom súvisia. Zúčastnené strany by sa tak mali dohodnúť, koľko prispeje štát, koľko prispeje zamestnávateľ a aký bude príspevok odborov. "Aby sme možno z trojzmenných prevádzok mali štvorzmenné prevádzky, aby ľudia mali trošku viac času, menej hektiky a vedeli sa lepšie pripraviť na pracovný proces a zvládli všetky tie úlohy, ktoré sú s tým spojené," uviedol Machyna.
Predseda Rady OZ KOVO sa zhodol so štátnym tajomníkom Ministerstva financií (MF) SR Vazilom Hudákom, že budúcnosť konkurencieschopnosti automobilového priemyslu na Slovensku nespočíva v nízkej cene práce. Kľúčová je otázka vývoja a nových technológií. "Tu si myslím, že je veľmi dôležité, aby sa prepájali ekonomické aktivity v rámci sektora automobilového priemyslu s ďalšími aktivitami," konštatoval Hudák a dodal, že aj súčasná vláda sa snaží takéto trendy podporovať.
Jedným z krokov je založenie fondu rizikového kapitálu, ktorý má podľa Hudáka podporovať takzvané start-up projekty, teda spoločnosti, ktoré sa zaoberajú novými technológiami. "Aby sa malé a stredné podniky v tejto oblasti prepojili s technologickými a inovatívnymi možnosťami, ktoré tu sú, a využili tie možnosti, ktoré tu sú," povedal Hudák. Ako príklad ďalšej iniciatívy uviedol Slovenský investičný holding, ktorý má podporovať strategické projekty v oblasti infraštruktúry a inovácií.
"Dnes sa uvažuje v mnohých firmách o skrátení pracovného času. Ja s tým plne súhlasím, ale so zachovaním mzdy," upozornil Machyna na dnešnom národnom seminári Autoglobal, ktorý v Bratislave zorganizoval OZ KOVO.
Podľa neho by malo dôjsť k rozdeleniu finančných nákladov, ktoré s takýmto krokom súvisia. Zúčastnené strany by sa tak mali dohodnúť, koľko prispeje štát, koľko prispeje zamestnávateľ a aký bude príspevok odborov. "Aby sme možno z trojzmenných prevádzok mali štvorzmenné prevádzky, aby ľudia mali trošku viac času, menej hektiky a vedeli sa lepšie pripraviť na pracovný proces a zvládli všetky tie úlohy, ktoré sú s tým spojené," uviedol Machyna.
Predseda Rady OZ KOVO sa zhodol so štátnym tajomníkom Ministerstva financií (MF) SR Vazilom Hudákom, že budúcnosť konkurencieschopnosti automobilového priemyslu na Slovensku nespočíva v nízkej cene práce. Kľúčová je otázka vývoja a nových technológií. "Tu si myslím, že je veľmi dôležité, aby sa prepájali ekonomické aktivity v rámci sektora automobilového priemyslu s ďalšími aktivitami," konštatoval Hudák a dodal, že aj súčasná vláda sa snaží takéto trendy podporovať.
Jedným z krokov je založenie fondu rizikového kapitálu, ktorý má podľa Hudáka podporovať takzvané start-up projekty, teda spoločnosti, ktoré sa zaoberajú novými technológiami. "Aby sa malé a stredné podniky v tejto oblasti prepojili s technologickými a inovatívnymi možnosťami, ktoré tu sú, a využili tie možnosti, ktoré tu sú," povedal Hudák. Ako príklad ďalšej iniciatívy uviedol Slovenský investičný holding, ktorý má podporovať strategické projekty v oblasti infraštruktúry a inovácií.