Okrem rekonštrukcie povrchu medzi Budapešťou a Tatabányou budú cestári pripravovať aj rozšírenie diaľnice pred Budapešťou na tri jazdné pruhy v oboch smeroch.
Autor TASR
Budapešť 21. marca (TASR) - Maďarská diaľnica M1, ktorá vedie z Budapešti k rakúskym hraniciam, ale je napojená aj na cestu k maďarsko-slovenskému hraničnému priechodu Rusovce-Rajka smerujúcu do Bratislavy, bude do augusta tohto roka plná dopravných obmedzení. Agentúru MTI o tom informovalo Ministerstvo národného rozvoja (NFM).
Okrem rekonštrukcie povrchu medzi Budapešťou a Tatabányou budú cestári pripravovať aj rozšírenie diaľnice pred Budapešťou na tri jazdné pruhy v oboch smeroch. Na jarno-letnú opravu diaľnice vyčlenila maďarská správa ciest (Magyar Közút Nonprofit Zrt.) 4,5 miliardy forintov (14,5 milióna eur).
Rezort národného rozvoja pripomína, že M1 je jednou z najstarších diaľnic v Maďarsku. Jej úseky pred hlavným mestom boli postavené starou technológiou pred 40 rokmi. Polovica vozidiel, ktoré nimi prechádzajú, sú kamióny a nákladné autá.
Okrem extrémnych poveternostných vplyvov sa na terajší zlý stav vozovky podpísala aj skutočnosť, že počet vozidiel v uplynulých rokoch neúmerne stúpol.
Na zhruba 50-kilometrovom úseku medzi Budapešťou a Tatabányou sú v súčasnosti pre zlý stav vonkajšieho jazdného pruhu, v ktorom jazdia nákladné autá, zavedené viaceré obmedzenia rýchlosti až na 80 km/h a niekde vonkajšie pruhy úplne uzatvorili, čím sa tam často vytvárajú kolóny.
Spravodajca TASR Ladislav Vallach
Okrem rekonštrukcie povrchu medzi Budapešťou a Tatabányou budú cestári pripravovať aj rozšírenie diaľnice pred Budapešťou na tri jazdné pruhy v oboch smeroch. Na jarno-letnú opravu diaľnice vyčlenila maďarská správa ciest (Magyar Közút Nonprofit Zrt.) 4,5 miliardy forintov (14,5 milióna eur).
Rezort národného rozvoja pripomína, že M1 je jednou z najstarších diaľnic v Maďarsku. Jej úseky pred hlavným mestom boli postavené starou technológiou pred 40 rokmi. Polovica vozidiel, ktoré nimi prechádzajú, sú kamióny a nákladné autá.
Okrem extrémnych poveternostných vplyvov sa na terajší zlý stav vozovky podpísala aj skutočnosť, že počet vozidiel v uplynulých rokoch neúmerne stúpol.
Na zhruba 50-kilometrovom úseku medzi Budapešťou a Tatabányou sú v súčasnosti pre zlý stav vonkajšieho jazdného pruhu, v ktorom jazdia nákladné autá, zavedené viaceré obmedzenia rýchlosti až na 80 km/h a niekde vonkajšie pruhy úplne uzatvorili, čím sa tam často vytvárajú kolóny.
Spravodajca TASR Ladislav Vallach