Sledovanie zápasov v spoločnosti iných futbalových fanúšikov v rôznych pohostinstvách bolo podľa Mastercard hlavným dôvodom rastu tržieb.
Autor TASR
Bratislava 18. júla (TASR) - Majstrovstvá Európy vo futbale priniesli takmer trojnásobný medziročný rast tržieb v pohostinstve v nemeckých mestách. K navýšeniu malo dôjsť takmer vo všetkých usporiadateľských mestách nezávisle od ich veľkosti, informovala o tom vo štvrtok spoločnosť Mastercard na základe svojej najnovšej štúdie. Najväčší medziročný nárast, a to o 283 %, zaznamenal Dortmund.
"Trojciferné navýšenie tržieb v porovnaní s predchádzajúcim rokom dosiahli aj Düsseldorf, Kolín nad Rýnom a Stuttgart. Výrazný rast sa nevyhol ani menším mestám, ako sú napríklad Lipsko či Gelsenkirchen, keď ich reštaurácie dosiahli dvojciferné medziročné zvýšenie tržieb. Tieto výsledky potvrdzujú široký prínos organizovania zápasov šampionátu pre jednotlivé regióny usporiadateľskej krajiny," priblížila spoločnosť. Medziročné tržby reštaurácií mali poklesnúť len v prípade Hamburgu, aj to iba mierne.
Sledovanie zápasov v spoločnosti iných futbalových fanúšikov v rôznych pohostinstvách bolo podľa Mastercard hlavným dôvodom rastu tržieb. Ľudia, ktorí neboli schopní dostať sa priamo na štadióny, preferovali sledovanie zápasov v baroch a reštauráciách. Zo štúdie vyplynulo, že každý druhý respondent bol presvedčený, že sledovanie futbalu spolu s ďalšími fanúšikmi zbližuje ľudí a prehlbuje vzťahy s priateľmi a rodinou.
"Príležitosti, ako je práve európsky šampionát vo futbale, ukazujú, ako dôležité sú pre fanúšikov spoločné zážitky. Jednotlivé miesta konania zápasov priťahujú veľké počty návštevníkov a tí zase podporujú miestne hospodárstvo zvýšenými útratami za gastronomické služby, služby cestovného ruchu a za zábavu," uzavrela hlavná ekonómka Mastercard Economics Institute Natalia Lechmanova.
"Trojciferné navýšenie tržieb v porovnaní s predchádzajúcim rokom dosiahli aj Düsseldorf, Kolín nad Rýnom a Stuttgart. Výrazný rast sa nevyhol ani menším mestám, ako sú napríklad Lipsko či Gelsenkirchen, keď ich reštaurácie dosiahli dvojciferné medziročné zvýšenie tržieb. Tieto výsledky potvrdzujú široký prínos organizovania zápasov šampionátu pre jednotlivé regióny usporiadateľskej krajiny," priblížila spoločnosť. Medziročné tržby reštaurácií mali poklesnúť len v prípade Hamburgu, aj to iba mierne.
Sledovanie zápasov v spoločnosti iných futbalových fanúšikov v rôznych pohostinstvách bolo podľa Mastercard hlavným dôvodom rastu tržieb. Ľudia, ktorí neboli schopní dostať sa priamo na štadióny, preferovali sledovanie zápasov v baroch a reštauráciách. Zo štúdie vyplynulo, že každý druhý respondent bol presvedčený, že sledovanie futbalu spolu s ďalšími fanúšikmi zbližuje ľudí a prehlbuje vzťahy s priateľmi a rodinou.
"Príležitosti, ako je práve európsky šampionát vo futbale, ukazujú, ako dôležité sú pre fanúšikov spoločné zážitky. Jednotlivé miesta konania zápasov priťahujú veľké počty návštevníkov a tí zase podporujú miestne hospodárstvo zvýšenými útratami za gastronomické služby, služby cestovného ruchu a za zábavu," uzavrela hlavná ekonómka Mastercard Economics Institute Natalia Lechmanova.