Ministerstvo revidovalo tiež údaje za máj, počas ktorého sa tržby zvýšili o 1 % a nie o 1,2 %.
Autor TASR
Washington 14. júla (TASR) - Maloobchodné tržby v USA sa v júni nečakane znížili. Američania totiž menej minuli na autá, oblečenie a nábytok. Vývoj môže vzbudiť obavy z opätovného spomaľovania najväčšej svetovej ekonomiky. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.
Maloobchodné tržby klesli v júni o 0,3 %, uviedlo americké ministerstvo obchodu. To je najhorší výsledok od februára. Ministerstvo revidovalo tiež údaje za máj, počas ktorého sa tržby zvýšili o 1 % a nie o 1,2 %. Ekonómovia oslovení agentúrou Reuters počítali v júni s nárastom tržieb o 0,2 %.
Tržby bez započítania predaja automobilov, benzínu, stavebných materiálov a tržieb reštaurácií v júni klesli o 0,1 % po 0,7-% náraste v máji. Tieto takzvané jadrové maloobchodné tržby najviac korešpondujú so zložkou hrubého domáceho produktu, ktorá pripadá na spotrebiteľské výdavky.
Tržby reštaurácií a barov, ktoré v uplynulých mesiacoch rástli, sa v júni znížili o 0,2 %. Tržby predajcov stavebných materiálov padli o 1,3 %. A online maloobchodníci a katalógoví predajcovia zaznamenali 0,4-% pokles tržieb.
Tržby predajcov áut sa znížili o 1,1 %, pokles však prišiel po výraznom náraste v máji, keď predaje áut dosiahli najvyššiu úroveň za desaťročie. To znamená, že aj po znížení sa predaje áut pohybujú na zdravej úrovni.
Odborníci pozorne sledujú správu o vývoji maloobchodných tržieb, pretože je každý mesiac prvým signálom ochoty Američanov míňať. A na spotrebiteľské výdavky pripadá v USA až 70 % ekonomickej aktivity. Na maloobchodné tržby pripadá len asi tretina spotrebiteľských výdavkov, zvyšné dve tretiny pripadajú na služby.
Aj napriek poklesu výdavkov v júni sa zdá, že dôvera amerických spotrebiteľov rastie a ich výdavky by mohli po zvyšok roka udržať zdravý rast ekonomiky.
Maloobchodné tržby klesli v júni o 0,3 %, uviedlo americké ministerstvo obchodu. To je najhorší výsledok od februára. Ministerstvo revidovalo tiež údaje za máj, počas ktorého sa tržby zvýšili o 1 % a nie o 1,2 %. Ekonómovia oslovení agentúrou Reuters počítali v júni s nárastom tržieb o 0,2 %.
Tržby bez započítania predaja automobilov, benzínu, stavebných materiálov a tržieb reštaurácií v júni klesli o 0,1 % po 0,7-% náraste v máji. Tieto takzvané jadrové maloobchodné tržby najviac korešpondujú so zložkou hrubého domáceho produktu, ktorá pripadá na spotrebiteľské výdavky.
Tržby reštaurácií a barov, ktoré v uplynulých mesiacoch rástli, sa v júni znížili o 0,2 %. Tržby predajcov stavebných materiálov padli o 1,3 %. A online maloobchodníci a katalógoví predajcovia zaznamenali 0,4-% pokles tržieb.
Tržby predajcov áut sa znížili o 1,1 %, pokles však prišiel po výraznom náraste v máji, keď predaje áut dosiahli najvyššiu úroveň za desaťročie. To znamená, že aj po znížení sa predaje áut pohybujú na zdravej úrovni.
Odborníci pozorne sledujú správu o vývoji maloobchodných tržieb, pretože je každý mesiac prvým signálom ochoty Američanov míňať. A na spotrebiteľské výdavky pripadá v USA až 70 % ekonomickej aktivity. Na maloobchodné tržby pripadá len asi tretina spotrebiteľských výdavkov, zvyšné dve tretiny pripadajú na služby.
Aj napriek poklesu výdavkov v júni sa zdá, že dôvera amerických spotrebiteľov rastie a ich výdavky by mohli po zvyšok roka udržať zdravý rast ekonomiky.