Tempo poklesu výdavkov sa však vo februári zmiernilo. Na porovnanie, v januári klesli celkové výdavky spotrebiteľov medziročne o 16,3 %.
Autor TASR
Londýn 9. marca (TASR) - Po januárovom poklese sa maloobchodné tržby v Británii minulý mesiac vrátili k rastu, k čomu prispel najmä online predaj. Poukázali na to v utorok zverejnené údaje Konzorcia britského maloobchodu (BRC).
Podľa BRC sa celkové tržby v britskom maloobchode zvýšili vo februári medziročne o 1 %, pričom porovnateľné tržby v obchodoch otvorených viac ako rok vzrástli až o 9,5 %. Vývoj výrazne ovplyvnil predaj cez internet, v rámci ktorého prudko vzrástli tržby z predaja nepotravinových produktov.
Online predaje ťahá nahor pokračujúci lockdown, ktorý neumožňuje nákupy v kamenných obchodoch, uviedla šéfka BRC Helen Dickinsonová. Vo výraznom raste však pokračovali tržby z predaja potravín, k čomu zasa prispel sviatok svätého Valentína.
Separátne údaje spoločnosti Barclaycard ukázali, že celkové spotrebiteľské výdavky v Británii vo februári klesli medziročne o 13,8 %. Výdavky na potraviny a iné tovary síce rástli, na druhej strane prudko klesli v medziročnom porovnaní výdavky v pohostinskom sektore a na cestovanie.
Tempo poklesu výdavkov sa však vo februári zmiernilo. Na porovnanie, v januári klesli celkové výdavky spotrebiteľov medziročne o 16,3 %.
Podľa BRC sa celkové tržby v britskom maloobchode zvýšili vo februári medziročne o 1 %, pričom porovnateľné tržby v obchodoch otvorených viac ako rok vzrástli až o 9,5 %. Vývoj výrazne ovplyvnil predaj cez internet, v rámci ktorého prudko vzrástli tržby z predaja nepotravinových produktov.
Online predaje ťahá nahor pokračujúci lockdown, ktorý neumožňuje nákupy v kamenných obchodoch, uviedla šéfka BRC Helen Dickinsonová. Vo výraznom raste však pokračovali tržby z predaja potravín, k čomu zasa prispel sviatok svätého Valentína.
Separátne údaje spoločnosti Barclaycard ukázali, že celkové spotrebiteľské výdavky v Británii vo februári klesli medziročne o 13,8 %. Výdavky na potraviny a iné tovary síce rástli, na druhej strane prudko klesli v medziročnom porovnaní výdavky v pohostinskom sektore a na cestovanie.
Tempo poklesu výdavkov sa však vo februári zmiernilo. Na porovnanie, v januári klesli celkové výdavky spotrebiteľov medziročne o 16,3 %.