Výsledok, ktorý bol najlepší od júla 2021, vysoko prekonal očakávania ekonómov.
Autor TASR
Peking 15. marca (TASR) - Maloobchodné tržby v Číne zaznamenali za prvé dva mesiace rast o takmer 7 %, čím výrazne prekonali očakávania trhov. To signalizuje pozitívny vstup najväčšej ázijskej ekonomiky do roku 2022.
Tržby v čínskom maloobchode vzrástli za obdobie január a február medziročne o 6,7 %, uviedol v utorok čínsky štatistický úrad, na ktorý sa odvolali servery RTTNews a tradingeconomics. Štatistický úrad zverejňuje údaje za maloobchod, ale aj ďalšie štatistiky spoločne za január aj február, aby sa vyhol prudkým výkyvom v údajoch v dôsledku osláv čínskeho Nového roka.
Výsledok, ktorý bol najlepší od júla 2021, vysoko prekonal očakávania ekonómov. Tí počítali s rastom o 3 % po decembrovom zvýšení maloobchodných tržieb o 1,7 %, čo bol najslabší rast od augusta 2020.
Vývoj tržieb v maloobchode podporili najmä výdavky spotrebiteľov pred oslavami čínskeho Nového roka. Výrazne sa zvýšili maloobchodné tržby z predaja spotrebného tovaru, najmä kozmetiky, odevov a šperkov, rástli však aj tržby z predaja áut či ropných produktov.
Za celý rok 2021 vzrástli maloobchodné tržby v Číne o 12,5 %. To znamená výrazný obrat oproti roku 2020, v ktorom tržby do veľkej miery ovplyvnila pandémia nového koronavírusu. Za daný rok klesli maloobchodné tržby v Číne o 3,9 %.
Tržby v čínskom maloobchode vzrástli za obdobie január a február medziročne o 6,7 %, uviedol v utorok čínsky štatistický úrad, na ktorý sa odvolali servery RTTNews a tradingeconomics. Štatistický úrad zverejňuje údaje za maloobchod, ale aj ďalšie štatistiky spoločne za január aj február, aby sa vyhol prudkým výkyvom v údajoch v dôsledku osláv čínskeho Nového roka.
Výsledok, ktorý bol najlepší od júla 2021, vysoko prekonal očakávania ekonómov. Tí počítali s rastom o 3 % po decembrovom zvýšení maloobchodných tržieb o 1,7 %, čo bol najslabší rast od augusta 2020.
Vývoj tržieb v maloobchode podporili najmä výdavky spotrebiteľov pred oslavami čínskeho Nového roka. Výrazne sa zvýšili maloobchodné tržby z predaja spotrebného tovaru, najmä kozmetiky, odevov a šperkov, rástli však aj tržby z predaja áut či ropných produktov.
Za celý rok 2021 vzrástli maloobchodné tržby v Číne o 12,5 %. To znamená výrazný obrat oproti roku 2020, v ktorom tržby do veľkej miery ovplyvnila pandémia nového koronavírusu. Za daný rok klesli maloobchodné tržby v Číne o 3,9 %.