V medziročnom porovnaní sa maloobchodné tržby v Nemecku vo februári zvýšili o 7 %, čo je lepší výsledok ako ich nárast o 6,1 %, ktorý očakávali ekonómovia.
Autor TASR
Wiesbaden 31. marca (TASR) - Maloobchodné tržby v Nemecku vo februári vzrástli, prvý raz za tri mesiace. Ale menej, ako ekonómovia očakávali, keďže vysoká inflácia a obavy v súvislosti s vyhliadkami ekonomiky pre rusko-ukrajinský konflikt brzdia nákupy. TASR o tom informuje na základe údajov, ktoré vo štvrtok zverejnil spolkový štatistický úrad Destatis.
Konkrétne, maloobchodné tržby v najväčšej európskej ekonomike sa vo februári zvýšili o 0,3 % oproti januáru, keď po revízii v medzimesačnom porovnaní stagnovali. Ekonómovia predpovedali vo februári nárast tržieb o 0,5 %.
V medziročnom porovnaní sa maloobchodné tržby v Nemecku vo februári zvýšili o 7 %, čo je lepší výsledok ako ich nárast o 6,1 %, ktorý očakávali ekonómovia. Ale pomalšie tempo ako v januári, keď vyskočili o 10,4 %. Tohoročné výsledky však ovplyvnili aj vlaňajšie prísne blokády, ktoré znížili porovnávací základ.
Oproti februári 2020, čo bol posledný mesiac pred vypuknutím pandémie nového koronavírusu, boli tohoročné februárové tržby o 4,4 % vyššie.
Kúpnu silu nemeckých spotrebiteľov však poškodzuje eskalujúca inflácia, ktorú poháňajú najmä vyššie ceny plynu, vykurovacieho oleja a benzínu.
Destatis uviedol tiež, že vo februári sa tržby z predaja potravín zvýšili medzimesačne o 0,1 %, ale medziročne klesli o 5,1 %. Tržby z nepotravinárskeho tovaru vzrástli o 0,9 % medzimesačne a o 16,2 % medziročne, najmä v dôsledku bázického efektu.
On-line predaj a zásielkový predaj sa medzimesačne zvýšil o 1,8 %, ale medziročne klesol o 7,9 %.
Konkrétne, maloobchodné tržby v najväčšej európskej ekonomike sa vo februári zvýšili o 0,3 % oproti januáru, keď po revízii v medzimesačnom porovnaní stagnovali. Ekonómovia predpovedali vo februári nárast tržieb o 0,5 %.
V medziročnom porovnaní sa maloobchodné tržby v Nemecku vo februári zvýšili o 7 %, čo je lepší výsledok ako ich nárast o 6,1 %, ktorý očakávali ekonómovia. Ale pomalšie tempo ako v januári, keď vyskočili o 10,4 %. Tohoročné výsledky však ovplyvnili aj vlaňajšie prísne blokády, ktoré znížili porovnávací základ.
Oproti februári 2020, čo bol posledný mesiac pred vypuknutím pandémie nového koronavírusu, boli tohoročné februárové tržby o 4,4 % vyššie.
Kúpnu silu nemeckých spotrebiteľov však poškodzuje eskalujúca inflácia, ktorú poháňajú najmä vyššie ceny plynu, vykurovacieho oleja a benzínu.
Destatis uviedol tiež, že vo februári sa tržby z predaja potravín zvýšili medzimesačne o 0,1 %, ale medziročne klesli o 5,1 %. Tržby z nepotravinárskeho tovaru vzrástli o 0,9 % medzimesačne a o 16,2 % medziročne, najmä v dôsledku bázického efektu.
On-line predaj a zásielkový predaj sa medzimesačne zvýšil o 1,8 %, ale medziročne klesol o 7,9 %.