Tržby z predaja potravín sa vo februári v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom znížili o 0,3 % a objem ich predaja o 1,8 %.
Autor TASR
Rím 6. apríla (TASR) - Maloobchodné tržby aj objem predaja v Taliansku vo februári klesli, keďže rodiny obmedzili nákupy potravín. Ukázali to najnovšie údaje štatistického úradu ISTAT. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Konkrétne, hodnota maloobchodných tržieb v tretej najväčšej ekonomike eurozóny sa vo februári znížila o 0,1 % oproti januáru, keď medzimesačne vzrástla o 1,7 %, zatiaľ čo objem predaja klesol o 0,9 %.
Tržby z predaja potravín sa vo februári v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom znížili o 0,3 % a objem ich predaja o 1,8 %.
V medziročnom porovnaní a bez úpravy o sezónne vplyvy maloobchodné tržby v Taliansku vo februári 2023 vzrástli o 5,8 %, ale objem predaja klesol o 3,5 %.
Rodiny míňajú stále viac peňazí a nakupujú menšie objemy, pričom jasným príkladom toho je predaj potravín, upozornil Carlo Rienzi, prezident spotrebiteľskej organizácie Codacons.
Harmonizované spotrebiteľské ceny, ktoré sa v celej Európskej únii určujú podľa jednotnej metodiky, sa v prípade Talianska vo februári zvýšili medziročne o 9,8 %.
Konkrétne, hodnota maloobchodných tržieb v tretej najväčšej ekonomike eurozóny sa vo februári znížila o 0,1 % oproti januáru, keď medzimesačne vzrástla o 1,7 %, zatiaľ čo objem predaja klesol o 0,9 %.
Tržby z predaja potravín sa vo februári v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom znížili o 0,3 % a objem ich predaja o 1,8 %.
V medziročnom porovnaní a bez úpravy o sezónne vplyvy maloobchodné tržby v Taliansku vo februári 2023 vzrástli o 5,8 %, ale objem predaja klesol o 3,5 %.
Rodiny míňajú stále viac peňazí a nakupujú menšie objemy, pričom jasným príkladom toho je predaj potravín, upozornil Carlo Rienzi, prezident spotrebiteľskej organizácie Codacons.
Harmonizované spotrebiteľské ceny, ktoré sa v celej Európskej únii určujú podľa jednotnej metodiky, sa v prípade Talianska vo februári zvýšili medziročne o 9,8 %.