Maloobchodné tržby sa v decembri 2018 medzimesačne znížili o 1,2 %, uviedlo americké ministerstvo obchodu. To bol ich najprudší pokles od septembra 2009. Ekonómovia počítali s nárastom o 0,2 %.
Autor TASR
Washington 14. februára (TASR) - Maloobchodné tržby v USA na konci vlaňajška padli najviac za vyše deviatich rokov. To je ďalší doklad slabosti minuloročnej vianočnej sezóny a signalizuje to prudké spomalenie ekonomiky na konci roka. Výrazný pokles zaznamenal dokonca aj internetový predaj.
Maloobchodné tržby sa v decembri 2018 medzimesačne znížili o 1,2 %, uviedlo americké ministerstvo obchodu. To bol ich najprudší pokles od septembra 2009. Ekonómovia počítali s nárastom o 0,2 %. Ministerstvo tiež revidovalo novembrový údaj na +0,1 % z +0,2 %.
V medziročnom porovnaní maloobchodné tržby stúpli o 2,3 %.
Bez započítania predaja benzínu, ktorého ceny výrazne kolíšu, maloobchodné tržby v decembri padli o 0,9 %.
Takzvané jadrové maloobchodné tržby, do ktorých sa nezapočítavajú autá, benzín, stavebné materiály ani potravinové služby, klesli o 1,7 % po náraste o 1 % v novembri. Tie najviac korešpondujú so spotrebiteľskými výdavkami ako zložkou hrubého domáceho produktu (HDP) a ich zníženie signalizuje spomalenie spotrebiteľských výdavkov vo 4. kvartáli. Na spotrebiteľské výdavky pripadajú v USA viac než dve tretiny ekonomickej aktivity.
Tržby mimo kamenných predajní zahŕňajúce poštové objednávky aj internetový predaj klesli o 3,9 %, čo bolo najviac od novembra 2008. V novembri sa zvýšili o 2,8 %.
Maloobchodné tržby sa v decembri 2018 medzimesačne znížili o 1,2 %, uviedlo americké ministerstvo obchodu. To bol ich najprudší pokles od septembra 2009. Ekonómovia počítali s nárastom o 0,2 %. Ministerstvo tiež revidovalo novembrový údaj na +0,1 % z +0,2 %.
V medziročnom porovnaní maloobchodné tržby stúpli o 2,3 %.
Bez započítania predaja benzínu, ktorého ceny výrazne kolíšu, maloobchodné tržby v decembri padli o 0,9 %.
Takzvané jadrové maloobchodné tržby, do ktorých sa nezapočítavajú autá, benzín, stavebné materiály ani potravinové služby, klesli o 1,7 % po náraste o 1 % v novembri. Tie najviac korešpondujú so spotrebiteľskými výdavkami ako zložkou hrubého domáceho produktu (HDP) a ich zníženie signalizuje spomalenie spotrebiteľských výdavkov vo 4. kvartáli. Na spotrebiteľské výdavky pripadajú v USA viac než dve tretiny ekonomickej aktivity.
Tržby mimo kamenných predajní zahŕňajúce poštové objednávky aj internetový predaj klesli o 3,9 %, čo bolo najviac od novembra 2008. V novembri sa zvýšili o 2,8 %.