Tempo rastu tržieb v oblasti online predaja sa spomalilo na 6,3 % z minuloročných 10,6 %. Jeho popularita sa totiž v porovnaní s pandémiou znížila.
Autor TASR
Washington 26. decembra (TASR) - Maloobchodné tržby v USA počas predvianočnej nákupnej sezóny vzrástli menej, než sa očakávalo. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Maloobchodné tržby v období od 1. novembra do 24. decembra stúpli o 3,1 %, ukázala v utorok správa spoločnosti Mastercard. Toto zvýšenie bolo nižšie v porovnaní s prognózovaným nárastom o 3,7 %, s ktorým Mastercard počítala ešte v septembri.
Tempo rastu bolo výrazne tiež slabšie v porovnaní s minulým rokom, keď maloobchodné tržby v spomínanom období vyskočili o 7,6 %. Medzi faktory, ktoré negatívne ovplyvnili spotrebiteľské výdavky, patrili vyššie úrokové sadzby a inflácia.
Veľkí hráči, ako Amazon či Walmart, síce v snahe o prilákanie zákazníkov v novembri zintenzívnili marketingové akcie, ale podľa analytikov zľavy neboli také vysoké ako v minulom roku, keď sa maloobchodníci chceli zbaviť nadbytočných zásob. Navyše, niektoré z týchto zliav boli od decembra zrušené, pričom zákazníci očakávali, že v sobotu pred Vianocami ešte nakúpia darčeky a tovar pre domácnosť na poslednú chvíľu.
Tempo rastu tržieb v oblasti online predaja sa spomalilo na 6,3 % z minuloročných 10,6 %. Jeho popularita sa totiž v porovnaní s pandémiou znížila.
Tržby v kategórii odevov počas predvianočného obdobia stúpli o 2,4 % a tržby reštaurácií o 7,8 %, zatiaľ čo tržby predajcov elektroniky klesli o 0,4 %.
Maloobchodné tržby v období od 1. novembra do 24. decembra stúpli o 3,1 %, ukázala v utorok správa spoločnosti Mastercard. Toto zvýšenie bolo nižšie v porovnaní s prognózovaným nárastom o 3,7 %, s ktorým Mastercard počítala ešte v septembri.
Tempo rastu bolo výrazne tiež slabšie v porovnaní s minulým rokom, keď maloobchodné tržby v spomínanom období vyskočili o 7,6 %. Medzi faktory, ktoré negatívne ovplyvnili spotrebiteľské výdavky, patrili vyššie úrokové sadzby a inflácia.
Veľkí hráči, ako Amazon či Walmart, síce v snahe o prilákanie zákazníkov v novembri zintenzívnili marketingové akcie, ale podľa analytikov zľavy neboli také vysoké ako v minulom roku, keď sa maloobchodníci chceli zbaviť nadbytočných zásob. Navyše, niektoré z týchto zliav boli od decembra zrušené, pričom zákazníci očakávali, že v sobotu pred Vianocami ešte nakúpia darčeky a tovar pre domácnosť na poslednú chvíľu.
Tempo rastu tržieb v oblasti online predaja sa spomalilo na 6,3 % z minuloročných 10,6 %. Jeho popularita sa totiž v porovnaní s pandémiou znížila.
Tržby v kategórii odevov počas predvianočného obdobia stúpli o 2,4 % a tržby reštaurácií o 7,8 %, zatiaľ čo tržby predajcov elektroniky klesli o 0,4 %.