Kľúčový bol domáci trh, kde tržby vzrástli o 9,7 % na 3,29 miliardy libier, pričom porovnateľné tržby (z obchodov otvorených viac než rok) zaznamenali rast o 7,2 %.
Autor TASR
Londýn 12. januára (TASR) - Britský maloobchodný reťazec Marks & Spencer (M&S) zaznamenal za 3. štvrťrok obchodného roka 2022/2023 rast tržieb o takmer desatinu, keď kľúčové vianočné obdobie zvýšilo dopyt po potravinách aj oblečení. TASR o tom informuje na základe správ agentúry Reuters a portálu RTTNews.
M&S vo štvrtok oznámil, že v 3. kvartáli 2022/2023, čo predstavuje 13-týždňové obdobie do 31. decembra, dosiahol tržby vyše 3,60 miliardy libier (4,06 miliardy eur). V medziročnom porovnaní to po očistení o kurzové vplyvy predstavuje rast o 9,9 %.
Kľúčový bol domáci trh, kde tržby vzrástli o 9,7 % na 3,29 miliardy libier, pričom porovnateľné tržby (z obchodov otvorených viac než rok) zaznamenali rast o 7,2 %. Tržby zo zahraničných trhov sa zvýšili o 12,5 % na 312 miliónov libier, pričom spoločnosti sa darilo napríklad na Blízkom východe či v Indii.
Spoločnosť zvýšila predaj potravín aj oblečenia. V prípade potravín sa tržby po očistení o kurzové vplyvy zvýšili medziročne o 10,2 % a v prípade odevov o 8,8 %. Porovnateľné tržby vzrástli pri potravinách o 6,3 % a pri oblečení o 8,6 %. Výsledky za celý obchodný rok 2022/2023 plánuje spoločnosť zverejniť 24. mája.
(1 EUR = 0,88673 GBP)
M&S vo štvrtok oznámil, že v 3. kvartáli 2022/2023, čo predstavuje 13-týždňové obdobie do 31. decembra, dosiahol tržby vyše 3,60 miliardy libier (4,06 miliardy eur). V medziročnom porovnaní to po očistení o kurzové vplyvy predstavuje rast o 9,9 %.
Kľúčový bol domáci trh, kde tržby vzrástli o 9,7 % na 3,29 miliardy libier, pričom porovnateľné tržby (z obchodov otvorených viac než rok) zaznamenali rast o 7,2 %. Tržby zo zahraničných trhov sa zvýšili o 12,5 % na 312 miliónov libier, pričom spoločnosti sa darilo napríklad na Blízkom východe či v Indii.
Spoločnosť zvýšila predaj potravín aj oblečenia. V prípade potravín sa tržby po očistení o kurzové vplyvy zvýšili medziročne o 10,2 % a v prípade odevov o 8,8 %. Porovnateľné tržby vzrástli pri potravinách o 6,3 % a pri oblečení o 8,6 %. Výsledky za celý obchodný rok 2022/2023 plánuje spoločnosť zverejniť 24. mája.
(1 EUR = 0,88673 GBP)