Mazda zároveň oznámila, že v danom období predala vo svete celkovo 404.000 áut, medziročne o 4 % viac.
Autor TASR
Tokio 7. februára (TASR) - Japonská automobilka Mazda oznámila za 3. kvartál súčasného obchodného roka viac než dvojnásobný rast prevádzkového zisku, napriek slabšiemu predaju v USA. Zníženie predaja na kľúčovom trhu Mazdy však firme pomohli vykompenzovať nižšie náklady, vrátane tých na výskum a vývoj, ako aj oslabenie kurzu jenu, čo podporilo export.
Automobilka uviedla, že jej prevádzkový zisk dosiahol za 3. štvrťrok obchodného roka 2017/2018, čo znamená od októbra do konca decembra, 30,6 miliardy jenov (226,72 milióna eur). V 3. kvartáli 2016/2017 predstavoval prevádzkový zisk 13,64 miliardy jenov. Aj napriek tomu firma mierne zaostala za odhadmi trhov, ktoré očakávali zvýšenie zisku nad 33 miliárd jenov.
Mazda zároveň oznámila, že v danom období predala vo svete celkovo 404.000 áut, medziročne o 4 % viac. Najvýraznejšie sa zvýšil predaj na domácom trhu, v juhovýchodnej Ázii a Južnej Amerike. Na druhej strane, predaj v USA, ktoré sa na celkovom predaji firmy podieľajú zhruba pätinou, klesol o 12 % na 70.000 vozidiel.
Podobne ako v prípade iných japonských firiem, ani Mazde sa príliš nedarí predávať v USA sedany, keďže Američania stále viac preferujú väčšie športovo-úžitkové vozidlá (SUV). Mazda síce medzičasom produkciu SUV zvýšila, v porovnaní s inými automobilkami však stále zaostáva.
(1 EUR = 134,97 JPY)
Automobilka uviedla, že jej prevádzkový zisk dosiahol za 3. štvrťrok obchodného roka 2017/2018, čo znamená od októbra do konca decembra, 30,6 miliardy jenov (226,72 milióna eur). V 3. kvartáli 2016/2017 predstavoval prevádzkový zisk 13,64 miliardy jenov. Aj napriek tomu firma mierne zaostala za odhadmi trhov, ktoré očakávali zvýšenie zisku nad 33 miliárd jenov.
Mazda zároveň oznámila, že v danom období predala vo svete celkovo 404.000 áut, medziročne o 4 % viac. Najvýraznejšie sa zvýšil predaj na domácom trhu, v juhovýchodnej Ázii a Južnej Amerike. Na druhej strane, predaj v USA, ktoré sa na celkovom predaji firmy podieľajú zhruba pätinou, klesol o 12 % na 70.000 vozidiel.
Podobne ako v prípade iných japonských firiem, ani Mazde sa príliš nedarí predávať v USA sedany, keďže Američania stále viac preferujú väčšie športovo-úžitkové vozidlá (SUV). Mazda síce medzičasom produkciu SUV zvýšila, v porovnaní s inými automobilkami však stále zaostáva.
(1 EUR = 134,97 JPY)