Minulý týždeň dala Európska komisia definitívne zelenú ďalším dvom dôležitým projektom – diaľničnému úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala a úseku D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Autor TASR
Košice/Bratislava 18. októbra (TASR) – Diaľničný úsek D1 Budimír – Bidovce pri Košiciach bude zaplatený z prostriedkov Európskej únie. Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR vo štvrtok potvrdilo, že na tento projekt uzavrelo zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (NFP), čo umožní vypýtať si od EÚ peniaze, ktoré na projekt doteraz posielal štát. Vďaka tomu je už podľa rezortu zazmluvnených takmer 94 % prostriedkov z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII) určených na diaľnice.
"Úspešnosť pri podpisovaní zmlúv diaľničných projektoch je dôkazom odbornosti projektových manažérov, ktorí sa už niekoľko rokov venujú dopravnej problematike v oblasti eurofondov. Preto sa nebojím povedať, že vyčerpáme všetky prostriedky, ktoré nám boli pridelené a aj tie, ktoré nám budú prípadne realokované," uviedol minister dopravy Árpád Érsek. V súčasnosti má OPII podpísané zmluvy o poskytnutí NFP so svojimi prijímateľmi v hodnote 2,6 miliardy eur, čo je viac ako 55 % všetkých prostriedkov, ktoré má Slovensko vyčerpať do roku 2023.
Minulý týždeň dala Európska komisia definitívne zelenú ďalším dvom dôležitým projektom – diaľničnému úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala a úseku D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec. Operačný program Integrovaná infraštruktúra tak dosiahol schválenie už polovice z plánovaných 14 veľkých projektov nad 75 miliónov eur. "Schválenie veľkého projektu Európskou komisiou znamená konečné odsúhlasenie a potvrdenie, že projekt bude preplatený z fondov EÚ," informovala hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká.
K schváleným veľkým projektom z OPII na roky 2014 – 2020 patria: Modernizácia električkových tratí v Košiciach, 2. etapa – 1. časť, D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno, 2. fáza, D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, 2. fáza, D3 Svrčinovec – Skalité, 2. fáza, Modernizácia vozového parku ŽKV (železničných koľajových vozidiel) v rámci OPII – 2. časť, D3 Čadca Bukov – Svrčinovec a D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, 2. fáza.
"Úspešnosť pri podpisovaní zmlúv diaľničných projektoch je dôkazom odbornosti projektových manažérov, ktorí sa už niekoľko rokov venujú dopravnej problematike v oblasti eurofondov. Preto sa nebojím povedať, že vyčerpáme všetky prostriedky, ktoré nám boli pridelené a aj tie, ktoré nám budú prípadne realokované," uviedol minister dopravy Árpád Érsek. V súčasnosti má OPII podpísané zmluvy o poskytnutí NFP so svojimi prijímateľmi v hodnote 2,6 miliardy eur, čo je viac ako 55 % všetkých prostriedkov, ktoré má Slovensko vyčerpať do roku 2023.
Minulý týždeň dala Európska komisia definitívne zelenú ďalším dvom dôležitým projektom – diaľničnému úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala a úseku D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec. Operačný program Integrovaná infraštruktúra tak dosiahol schválenie už polovice z plánovaných 14 veľkých projektov nad 75 miliónov eur. "Schválenie veľkého projektu Európskou komisiou znamená konečné odsúhlasenie a potvrdenie, že projekt bude preplatený z fondov EÚ," informovala hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká.
K schváleným veľkým projektom z OPII na roky 2014 – 2020 patria: Modernizácia električkových tratí v Košiciach, 2. etapa – 1. časť, D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno, 2. fáza, D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, 2. fáza, D3 Svrčinovec – Skalité, 2. fáza, Modernizácia vozového parku ŽKV (železničných koľajových vozidiel) v rámci OPII – 2. časť, D3 Čadca Bukov – Svrčinovec a D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, 2. fáza.