Ministerstvo hospodárstva (MH) chce riešiť prípady, keď sa firmy alebo podnikatelia pokúšajú uviesť do omylu spotrebiteľov označovaním svojej reklamy za charitatívnu.
Autor TASR
Bratislava 16. júla (TASR) – Zabezpečiť ochranu spotrebiteľov pred zavádzajúcim konaním podnikateľov je cieľom ministra hospodárstva Pavla Pavlisa. Do medzirezortného pripomienkového konania predložil novelu zákona o reklame, ktorá prináša nový pojem - charitatívna reklama.
Ministerstvo hospodárstva (MH) chce riešiť prípady, keď sa firmy alebo podnikatelia pokúšajú uviesť do omylu spotrebiteľov označovaním svojej reklamy za charitatívnu. Ľudia sa potom domnievajú, že poskytli príspevok na verejnoprospešný účel, pričom tomu tak nie je, uvádza sa v dôvodovej správe k novele zákona.
Charitatívna reklama by mala byť v budúcnosti dostatočne odlíšená. Cieľom tiež je, aby bolo poskytnutie príspevku a následné šírenie charitatívnej reklamy transparentné.
Podnikatelia budú povinní po uzavretí dohody o poskytnutí charitatívneho príspevku zaslať oznámenie do Obchodného vestníka. Reklama označená číslom zverejnenia oznámenia vo vestníku a slovným spojeným charitatívna reklama bude vyjadrovať jej verejnoprospešný účel. Iná reklama nebude môcť byť prezentovaná ako charitatívna.
Novela stanovuje, že z príspevku poskytnutého na verejnoprospešný účel bude môcť byť po novom na charitatívnu reklamu použitých najviac 20 percent. Charitatívna reklama pritom bude len taká, kde sú prijímateľmi občianske združenia, nadácie, neinvestičné fondy, neziskové organizácie poskytujúce všeobecne prospešné služby a ďalšie taxatívne v novele vymenované subjekty.
Snahou ministerstva hospodárstva tiež je, aby za charitatívnou reklamou bola podpora subjektov, ktoré už vo verejnoprospešnej oblasti pôsobia dlhšie. Prijímateľom príspevku môže byť len právnická osoba, ktorá vznikla najmenej dva roky pred uzavretím dohody o príspevku poskytnutom na verejnoprospešný účel.
Šíriteľom reklamy pribudne nová povinnosť. Každú reklamu budú musieť uchovávať na účely dodatočnej kontroly zo strany Slovenskej obchodnej inšpekcie. Potreba archivácie vyplynula z praktickej činnosti tejto inštitúcie, uvádza sa v materiáli rezortu.
Ministerstvo hospodárstva (MH) chce riešiť prípady, keď sa firmy alebo podnikatelia pokúšajú uviesť do omylu spotrebiteľov označovaním svojej reklamy za charitatívnu. Ľudia sa potom domnievajú, že poskytli príspevok na verejnoprospešný účel, pričom tomu tak nie je, uvádza sa v dôvodovej správe k novele zákona.
Charitatívna reklama by mala byť v budúcnosti dostatočne odlíšená. Cieľom tiež je, aby bolo poskytnutie príspevku a následné šírenie charitatívnej reklamy transparentné.
Podnikatelia budú povinní po uzavretí dohody o poskytnutí charitatívneho príspevku zaslať oznámenie do Obchodného vestníka. Reklama označená číslom zverejnenia oznámenia vo vestníku a slovným spojeným charitatívna reklama bude vyjadrovať jej verejnoprospešný účel. Iná reklama nebude môcť byť prezentovaná ako charitatívna.
Novela stanovuje, že z príspevku poskytnutého na verejnoprospešný účel bude môcť byť po novom na charitatívnu reklamu použitých najviac 20 percent. Charitatívna reklama pritom bude len taká, kde sú prijímateľmi občianske združenia, nadácie, neinvestičné fondy, neziskové organizácie poskytujúce všeobecne prospešné služby a ďalšie taxatívne v novele vymenované subjekty.
Snahou ministerstva hospodárstva tiež je, aby za charitatívnou reklamou bola podpora subjektov, ktoré už vo verejnoprospešnej oblasti pôsobia dlhšie. Prijímateľom príspevku môže byť len právnická osoba, ktorá vznikla najmenej dva roky pred uzavretím dohody o príspevku poskytnutom na verejnoprospešný účel.
Šíriteľom reklamy pribudne nová povinnosť. Každú reklamu budú musieť uchovávať na účely dodatočnej kontroly zo strany Slovenskej obchodnej inšpekcie. Potreba archivácie vyplynula z praktickej činnosti tejto inštitúcie, uvádza sa v materiáli rezortu.