Udržateľný rast potrebuje čoraz vyššiu kvalitu, menej odpadu, inovácie a v dnešnej pandemickej dobe aj podporu štátu.
Autor OTS
Bratislava 25. novembra (OTS) - Veľkoobchod METRO plánuje pokračovať v zlepšovaní svojej ponuky, ktorá už 20 rokov mení na Slovensku podnikateľské nákupy.
Aktivity značky METRO už dávno presiahli obraz veľkoobchodu s potravinami a ďalším tovarom pre podnikateľov, teda tradičný formát Cash & Carry. METRO sa transformovalo na multikanálovú firmu. Vybudovalo distribučné platformy, zaviedlo online objednávací systém pre distribučných zákazníkov a pridáva stále nové služby pre ich pohodlie. Keď postavilo pri svojich predajniach čerpacie stanice a umývačky áut, zvýšilo zákazníkom pohodlie. Profi zákazníci oceňujú projekt „Kúp viac, zaplať menej,“ ktorý spája tradičné a moderné obchodnícke princípy. „Dvadsať rokov fungovania značky METRO na Slovensku ukazuje, že máločo potvrdí kvalitu vzťahu lepšie než ochota obchodného partnera odporučiť spoluprácu s nami ďalej. Ak totiž človek odporučí firmu niekomu inému, spája jej renomé so svojím vlastným,“ vysvetľuje Károly Szalai, generálny riaditeľ spoločnosti METRO Cash and Carry Slovakia.
Od troch predajní k šiestim
METRO v duchu svojej hlavnej vízie „Váš úspech je náš cieľ,“ neustále hľadá spôsoby ako podporiť, zefektívniť a zjednodušiť podnikanie svojich zákazníkov. “Chceme byť najlepším partnerom pre HORECA zákazníkov a tiež rozvíjať spoluprácu s obchodníkmi,” hovorí Károly Szalai o ďalších plánoch spoločnosti na Slovensku. Obzrieť sa za rozvojom značky ho primälo okrúhle výročie. METRO oslavuje 20. výročie svojho pôsobenia na Slovensku. V novembri 2000 otvorila firma tri predajne - v Ivanke pri Dunaji, v Nitre a vo Zvolene. Po dvoch desaťročiach ponúka zákazníkom výhodné nákupy a moderné služby v šiestich predajniach v piatich slovenských mestách, kde sa o nich stará silný tím 1150 zamestnancov. Značka METRO sa stala dôveryhodným a silným partnerom mnohých reštaurácií, kaviarní, hotelov, nezávislých obchodníkov a ďalších podnikateľov.
V snahe pomôcť menším obchodom, METRO vybudovalo maloobchodnú alianciu „Môj Obchod“. Do aliancie sa pridalo už vyše 550 obchodov, ktorým METRO pomáha rozvíjať podnikanie a pritiahnuť do predajní viac zákazníkov.
Oslavy v tieni pandémie COVID-19
Rok 2020 priniesol značke METRO okrem výročia aj nutnosť vysporiadať sa s dosahmi celosvetovej pandémie – a v prvom rade ochrániť zdravie svojich zamestnancov i zákazníkov. Popri tom sa však firma sústreďuje na to, aby naďalej dokázala byť stabilným zamestnávateľom a obchodným partnerom. Nárast prípadov súvisiacich s pandémiou COVID-19 viedol na Slovensku k opatreniam, ktoré majú výrazne negatívny dopad na podnikanie v segmente Horeca. Z celkového počtu 3009 respondentov až 37 percent odhaduje výpadky príjmov na úrovni 70 percent a viac, čo môže byť pre prevádzky likvidačné. Vyplýva to z prieskumu, ktorý METRO uskutočnilo u svojich zákazníkov v priebehu októbra. METRO chce zároveň upozorniť, že bez efektívnej podpory štátu tieto podniky neprežijú. Až 25 percent podnikov uviedlo, že predbežne ukončí svoje podnikanie na celé obdobie trvania lockdownu a 1,6 percenta sa vyjadrilo, že bude musieť úplne ukončiť svoje podnikanie. Ďalších 1,3 percenta plánuje prepustiť všetkých pracovníkov a 17,4 percenta prepustí aspoň časť zamestnancov. Podniky, ktoré zatiaľ odmietajú prepúšťať zamestnancov budú musieť skracovať pracovné úväzky. K tomuto kroku chce podľa prieskumu METRO pristúpiť 12,7 percent opýtaných zariadení. “Iba” 9,3 percenta neplánuje žiadne personálne zmeny. „Prvá vec, ktorú nám tento prieskum ukázal, je, aká vážna je situácia v segmente Horeca. Vždy by sme mali brať do úvahy, aké spoločensky dôležité je udržať tieto podniky v chode,“ vysvetlil Károly Szalai.
METRO tak skúša v maximálnej miere vychádzať v ústrety najviac zasiahnutému HoReCa sektoru, ktorý sa pre dôsledky pandémie ocitol v zvlášť neľahkej situácii. Preto sa firma rozhodla zákazníkom z tohto sektora ponúknuť predĺženie lehôt splatnosti ich záväzkov, ale aj marketingovú podporu.
Spoločenská zodpovednosť prioritou
Značka METRO však hľadí do budúcnosti nielen v obchode. Dlhodobo sa usiluje podnikať zodpovedne a s ohľadom na životné prostredie. Priebežne znižuje množstvo vytlačených letákov a nahrádza ich elektronickou komunikáciou, aby šetrila lesy. Spolupracuje s domácimi výrobcami a vyvíja spolu s nimi nové značky a výrobky vo vysokej kvalite. Podiel domácich výrobkov sa neustále zvyšuje. METRO prináša stále viac bio produktov a do ponuky zaradilo predaj čapovanej drogérie i recyklovateľného riadu, aby prispelo k redukcii odpadu z obalov a konzumácie potravín.
“Sledujeme aj potreby spoločnosti, ktoré sa týkajú dostupnosti potravín. Preto spolupracujeme s Potravinovou bankou Slovenska v rámci darovania potravín pre ľudí s ťažkým osudom,” vysvetľuje generálny riaditeľ. Tento rok sa zamestnanci po prvýkrát zapoja do projektu Giving Tuesday – Pomôžme ľuďom v núdzi v spolupráci s Nadáciou Pontis.
Zamestnanci súčasťou úspechu
Kým strom narastie na potrebnú výšku a získa silu a stabilitu, potrebuje na to dobrých 20 rokov. Značka METRO netají odhodlanie ďalej rásť, spoločne so svojimi zamestnancami a zákazníkmi. Preto plánuje neúnavne pracovať na úspechu svojich zákazníkov, partnerov a poskytovať čoraz lepšie služby a tovary. „Chcel by som poďakovať mojim kolegom za prínos do spoločnosti za posledných 20 rokov. A to nielen tým, ktorí sú tu s nami od začiatku, ale všetkým našim 1145 zamestnancom, ktorí pracujú každý deň na tom, aby boli naši zákazníci spokojní,“ dodáva na záver Károly Szalai.
www.metro.sk
Aktivity značky METRO už dávno presiahli obraz veľkoobchodu s potravinami a ďalším tovarom pre podnikateľov, teda tradičný formát Cash & Carry. METRO sa transformovalo na multikanálovú firmu. Vybudovalo distribučné platformy, zaviedlo online objednávací systém pre distribučných zákazníkov a pridáva stále nové služby pre ich pohodlie. Keď postavilo pri svojich predajniach čerpacie stanice a umývačky áut, zvýšilo zákazníkom pohodlie. Profi zákazníci oceňujú projekt „Kúp viac, zaplať menej,“ ktorý spája tradičné a moderné obchodnícke princípy. „Dvadsať rokov fungovania značky METRO na Slovensku ukazuje, že máločo potvrdí kvalitu vzťahu lepšie než ochota obchodného partnera odporučiť spoluprácu s nami ďalej. Ak totiž človek odporučí firmu niekomu inému, spája jej renomé so svojím vlastným,“ vysvetľuje Károly Szalai, generálny riaditeľ spoločnosti METRO Cash and Carry Slovakia.
Od troch predajní k šiestim
METRO v duchu svojej hlavnej vízie „Váš úspech je náš cieľ,“ neustále hľadá spôsoby ako podporiť, zefektívniť a zjednodušiť podnikanie svojich zákazníkov. “Chceme byť najlepším partnerom pre HORECA zákazníkov a tiež rozvíjať spoluprácu s obchodníkmi,” hovorí Károly Szalai o ďalších plánoch spoločnosti na Slovensku. Obzrieť sa za rozvojom značky ho primälo okrúhle výročie. METRO oslavuje 20. výročie svojho pôsobenia na Slovensku. V novembri 2000 otvorila firma tri predajne - v Ivanke pri Dunaji, v Nitre a vo Zvolene. Po dvoch desaťročiach ponúka zákazníkom výhodné nákupy a moderné služby v šiestich predajniach v piatich slovenských mestách, kde sa o nich stará silný tím 1150 zamestnancov. Značka METRO sa stala dôveryhodným a silným partnerom mnohých reštaurácií, kaviarní, hotelov, nezávislých obchodníkov a ďalších podnikateľov.
V snahe pomôcť menším obchodom, METRO vybudovalo maloobchodnú alianciu „Môj Obchod“. Do aliancie sa pridalo už vyše 550 obchodov, ktorým METRO pomáha rozvíjať podnikanie a pritiahnuť do predajní viac zákazníkov.
Oslavy v tieni pandémie COVID-19
Rok 2020 priniesol značke METRO okrem výročia aj nutnosť vysporiadať sa s dosahmi celosvetovej pandémie – a v prvom rade ochrániť zdravie svojich zamestnancov i zákazníkov. Popri tom sa však firma sústreďuje na to, aby naďalej dokázala byť stabilným zamestnávateľom a obchodným partnerom. Nárast prípadov súvisiacich s pandémiou COVID-19 viedol na Slovensku k opatreniam, ktoré majú výrazne negatívny dopad na podnikanie v segmente Horeca. Z celkového počtu 3009 respondentov až 37 percent odhaduje výpadky príjmov na úrovni 70 percent a viac, čo môže byť pre prevádzky likvidačné. Vyplýva to z prieskumu, ktorý METRO uskutočnilo u svojich zákazníkov v priebehu októbra. METRO chce zároveň upozorniť, že bez efektívnej podpory štátu tieto podniky neprežijú. Až 25 percent podnikov uviedlo, že predbežne ukončí svoje podnikanie na celé obdobie trvania lockdownu a 1,6 percenta sa vyjadrilo, že bude musieť úplne ukončiť svoje podnikanie. Ďalších 1,3 percenta plánuje prepustiť všetkých pracovníkov a 17,4 percenta prepustí aspoň časť zamestnancov. Podniky, ktoré zatiaľ odmietajú prepúšťať zamestnancov budú musieť skracovať pracovné úväzky. K tomuto kroku chce podľa prieskumu METRO pristúpiť 12,7 percent opýtaných zariadení. “Iba” 9,3 percenta neplánuje žiadne personálne zmeny. „Prvá vec, ktorú nám tento prieskum ukázal, je, aká vážna je situácia v segmente Horeca. Vždy by sme mali brať do úvahy, aké spoločensky dôležité je udržať tieto podniky v chode,“ vysvetlil Károly Szalai.
METRO tak skúša v maximálnej miere vychádzať v ústrety najviac zasiahnutému HoReCa sektoru, ktorý sa pre dôsledky pandémie ocitol v zvlášť neľahkej situácii. Preto sa firma rozhodla zákazníkom z tohto sektora ponúknuť predĺženie lehôt splatnosti ich záväzkov, ale aj marketingovú podporu.
Spoločenská zodpovednosť prioritou
Značka METRO však hľadí do budúcnosti nielen v obchode. Dlhodobo sa usiluje podnikať zodpovedne a s ohľadom na životné prostredie. Priebežne znižuje množstvo vytlačených letákov a nahrádza ich elektronickou komunikáciou, aby šetrila lesy. Spolupracuje s domácimi výrobcami a vyvíja spolu s nimi nové značky a výrobky vo vysokej kvalite. Podiel domácich výrobkov sa neustále zvyšuje. METRO prináša stále viac bio produktov a do ponuky zaradilo predaj čapovanej drogérie i recyklovateľného riadu, aby prispelo k redukcii odpadu z obalov a konzumácie potravín.
“Sledujeme aj potreby spoločnosti, ktoré sa týkajú dostupnosti potravín. Preto spolupracujeme s Potravinovou bankou Slovenska v rámci darovania potravín pre ľudí s ťažkým osudom,” vysvetľuje generálny riaditeľ. Tento rok sa zamestnanci po prvýkrát zapoja do projektu Giving Tuesday – Pomôžme ľuďom v núdzi v spolupráci s Nadáciou Pontis.
Zamestnanci súčasťou úspechu
Kým strom narastie na potrebnú výšku a získa silu a stabilitu, potrebuje na to dobrých 20 rokov. Značka METRO netají odhodlanie ďalej rásť, spoločne so svojimi zamestnancami a zákazníkmi. Preto plánuje neúnavne pracovať na úspechu svojich zákazníkov, partnerov a poskytovať čoraz lepšie služby a tovary. „Chcel by som poďakovať mojim kolegom za prínos do spoločnosti za posledných 20 rokov. A to nielen tým, ktorí sú tu s nami od začiatku, ale všetkým našim 1145 zamestnancom, ktorí pracujú každý deň na tom, aby boli naši zákazníci spokojní,“ dodáva na záver Károly Szalai.
www.metro.sk