Prognóza počíta s harmonizáciou podpory rozvoja budovania infraštruktúry a stimuláciou trhu s vozidlami.
Autor TASR
Bratislava 3. marca (TASR) - Na základe súčasných trendov a odhadov je prognóza, že do roku 2030 bude na Slovensku spolu 35.000 elektrických vozidiel a plug-in hybridov. Prognóza však počíta s harmonizáciou podpory rozvoja budovania infraštruktúry a stimuláciou trhu s vozidlami. Uviedol to pre TASR hovorca Ministerstva hospodárstva (MH) SR Maroš Stano.
"V prípade vodíka sa SR zaviazala analyzovať možnosti podpory rozvoja infraštruktúry. Zo strednodobého a dlhodobého hľadiska ďalšieho rozvoja a využitia potenciálu vodíka, najmä v doprave a energetike, je však nevyhnutná podpora ďalšieho výskumu, v oblasti komerčného využívanie vodíka v doprave, respektíve hľadania potenciálnych prírodných objektov pre uskladnenie vodíka v geologických štruktúrach a aplikovateľnosti takéhoto paliva," upozornil.
Pripomenul zároveň, že automobilový priemysel je mimoriadne významnou súčasťou slovenskej ekonomiky a predstavuje takmer 43-% podiel na celkovej priemyselnej výrobe Slovenska. S výrobou automobilov sa spája rozvinutá sieť subdodávateľov, takže je dôležitá aj pre oblasť zamestnanosti. Nielenže je Slovensko na popredných priečkach v počte vyrobených automobilov na obyvateľa, ale výroba automobilov sa spája aj s vysokým podielom inovácií vo výrobkoch a aj v inovatívnych výrobných technológiách.
"Pre ďalšiu konkurencieschopnosť slovenskej ekonomiky je preto kľúčové zavádzanie automatizácie a informačných technológií, ako o tom hovorí koncepcia Priemysel 4.0, ako aj zvyšovanie výroby s vysokou pridanou hodnotou, vrátane výskumu a vývoja. Vláda a ministerstvo hospodárstva chce cielene podporovať práve takéto investície, aby dlhodobo udržala hospodársky rast," dodal Stano.
"V prípade vodíka sa SR zaviazala analyzovať možnosti podpory rozvoja infraštruktúry. Zo strednodobého a dlhodobého hľadiska ďalšieho rozvoja a využitia potenciálu vodíka, najmä v doprave a energetike, je však nevyhnutná podpora ďalšieho výskumu, v oblasti komerčného využívanie vodíka v doprave, respektíve hľadania potenciálnych prírodných objektov pre uskladnenie vodíka v geologických štruktúrach a aplikovateľnosti takéhoto paliva," upozornil.
Pripomenul zároveň, že automobilový priemysel je mimoriadne významnou súčasťou slovenskej ekonomiky a predstavuje takmer 43-% podiel na celkovej priemyselnej výrobe Slovenska. S výrobou automobilov sa spája rozvinutá sieť subdodávateľov, takže je dôležitá aj pre oblasť zamestnanosti. Nielenže je Slovensko na popredných priečkach v počte vyrobených automobilov na obyvateľa, ale výroba automobilov sa spája aj s vysokým podielom inovácií vo výrobkoch a aj v inovatívnych výrobných technológiách.
"Pre ďalšiu konkurencieschopnosť slovenskej ekonomiky je preto kľúčové zavádzanie automatizácie a informačných technológií, ako o tom hovorí koncepcia Priemysel 4.0, ako aj zvyšovanie výroby s vysokou pridanou hodnotou, vrátane výskumu a vývoja. Vláda a ministerstvo hospodárstva chce cielene podporovať práve takéto investície, aby dlhodobo udržala hospodársky rast," dodal Stano.