Významná úloha automobilového priemyslu v slovenskej ekonomike by sa pri nerešpektovaní zmien vonkajšieho prostredia v koncepte Industry 4.0 mohla stať veľmi výrazným problémom.
Autor TASR
Bratislava 30. júla (TASR) - Odvetvie automobilového priemyslu čelí mnohým výzvam. Uviedol to pre TASR hovorca MH SR Maroš Stano.
"Týkajú sa napríklad tzv. brexitu, či prechodu na využívanie alternatívnych palív v doprave, vrátane elektrických vozidiel a zavádzania iného systému riadenia dopravy prostredníctvom automatizovanej technológie riadenia, čo vyžaduje iné zabezpečenie cestnej infraštruktúry, či výzvam, ktoré prináša štvrtá priemyselná revolúcia," spresnil.
Celý priemysel dnes podľa Stana pociťuje nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily. "Kľúčovou úlohou je preto úprava vzdelávacieho systému na všetkých úrovniach, pretože nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily je pre priemysel do budúcnosti skutočnou hrozbou," upozornil.
Významná úloha automobilového priemyslu v slovenskej ekonomike by sa pri nerešpektovaní zmien vonkajšieho prostredia v koncepte Industry 4.0 mohla podľa slov hovorcu MH SR stať veľmi výrazným problémom. "Technológie smart, Big Data a celkového konceptu Industry 4.0 vytvárajú technické prostredie, v rámci ktorého sa musí rozvíjať aj automobilový priemysel, jedine tak je možné predísť negatívnemu vývoju tohto odvetvia," doplnil Stano.
V rámci identifikovaných trendov a rizík týkajúcich sa nástupu moderných digitálnych a sieťových technológií v rámci digitalizácie priemyslu rezort hospodárstva podľa Stana vypracoval tzv. víziu Inteligentného priemyslu pod názvom "Návrh Koncepcie inteligentného priemyslu pre Slovensko" a aktuálne v tejto oblasti spracováva "Akčný plán inteligentného priemyslu SR". "Postavenie priemyslu aj smerovanie jeho ďalšieho vývoja v národnom hospodárstve bude rozpracované aj v pripravovanom strategickom dokumente rezortu hospodárstva, v Stratégii hospodárskej politiky SR do roku 2030," dodal hovorca MH SR.
"Týkajú sa napríklad tzv. brexitu, či prechodu na využívanie alternatívnych palív v doprave, vrátane elektrických vozidiel a zavádzania iného systému riadenia dopravy prostredníctvom automatizovanej technológie riadenia, čo vyžaduje iné zabezpečenie cestnej infraštruktúry, či výzvam, ktoré prináša štvrtá priemyselná revolúcia," spresnil.
Celý priemysel dnes podľa Stana pociťuje nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily. "Kľúčovou úlohou je preto úprava vzdelávacieho systému na všetkých úrovniach, pretože nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily je pre priemysel do budúcnosti skutočnou hrozbou," upozornil.
Významná úloha automobilového priemyslu v slovenskej ekonomike by sa pri nerešpektovaní zmien vonkajšieho prostredia v koncepte Industry 4.0 mohla podľa slov hovorcu MH SR stať veľmi výrazným problémom. "Technológie smart, Big Data a celkového konceptu Industry 4.0 vytvárajú technické prostredie, v rámci ktorého sa musí rozvíjať aj automobilový priemysel, jedine tak je možné predísť negatívnemu vývoju tohto odvetvia," doplnil Stano.
V rámci identifikovaných trendov a rizík týkajúcich sa nástupu moderných digitálnych a sieťových technológií v rámci digitalizácie priemyslu rezort hospodárstva podľa Stana vypracoval tzv. víziu Inteligentného priemyslu pod názvom "Návrh Koncepcie inteligentného priemyslu pre Slovensko" a aktuálne v tejto oblasti spracováva "Akčný plán inteligentného priemyslu SR". "Postavenie priemyslu aj smerovanie jeho ďalšieho vývoja v národnom hospodárstve bude rozpracované aj v pripravovanom strategickom dokumente rezortu hospodárstva, v Stratégii hospodárskej politiky SR do roku 2030," dodal hovorca MH SR.