Podľa Jurikoviča však Transpetrol prevádzkuje na území Slovenska už viac ako 50 rokov ropovod Družba a za toto obdobie nespôsobil ani jediný problém kvôli havárii či inej poruche.
Autor TASR
Bratislava 15. mája (TASR) – Snaha o vecnú diskusiu, alternatívne návrhy riešení a zameranie sa na skutočné a už jestvujúce ekologické riziká na Žitnom ostrove, ako aj v Bratislave a jej okolí. To podľa hovorcu ministra hospodárstva Stanislava Jurikoviča chýba občianskemu združeniu (OZ) Nie ropovod.
Reagoval tak na dnešnú výzvu aktivistov, v ktorej ministra Tomáša Malatinského (nominant Smeru-SD) žiadajú o odpovede na viaceré otázky spojené s výstavbou ropovodu medzi Bratislavou a Schwechatom. "Dnešnú iniciatívu OZ Nie ropovodu, predtým OZ Nie ropovodu na Žitnom ostrove je treba posudzovať aj v tomto kontexte," zdôraznil Jurikovič.
V otvorenej výzve aktivisti žiadajú ministra hospodárstva, aby im odpovedal napríklad na to, aké sú prijaté bezpečnostné opatrenia na ochranu zásobárne pitnej vody na Žitnom ostrove, aké budú náklady na prevádzku ropovodu, aký objem ropy ročne prepraví alebo či sa pre projekt pripravuje vyvlastňovanie pozemkov. "Bratislava by sa stala európskym a možno aj svetovým unikátom, ako prvé hlavné mesto v EÚ by malo stredom svojho mesta vedený ropovod. To je zásadný argument," povedal na dnešnom brífingu pred Úradom vlády SR člen OZ Nie ropovodu Miroslav Dragun.
Podľa Jurikoviča však Transpetrol prevádzkuje na území Slovenska už viac ako 50 rokov ropovod Družba a za toto obdobie nespôsobil ani jediný problém kvôli havárii či inej poruche, ktorá by mala vplyv na životné prostredie. Prevádzkovanie tranzitu ropy cez slovenské územie podľa hovorcu zabezpečuje nielen významný príjem do rozpočtu, ale aj zapojenie SR do paneurópskeho systému tranzitu ropy, čo zvyšuje význam Slovenska v rámci hospodárskych vzťahov krajín EÚ.
"Projekt ropovodu má ambíciu posilniť postavenie SR v rámci tohto odvetvia a v žiadnom prípade nebude a vzhľadom na prísne legislatívne normy ani nemôže zvyšovať ekologické riziká na území, ktorým prechádza, ale práve naopak. Jeho súčasťou je totiž aj možnosť prekládky 17-kilometrového úseku trasy, ktorá dnes Žitným ostrovom prechádza, mimo hranice tohto chráneného územia," zdôraznil Jurikovič.
Reagoval tak na dnešnú výzvu aktivistov, v ktorej ministra Tomáša Malatinského (nominant Smeru-SD) žiadajú o odpovede na viaceré otázky spojené s výstavbou ropovodu medzi Bratislavou a Schwechatom. "Dnešnú iniciatívu OZ Nie ropovodu, predtým OZ Nie ropovodu na Žitnom ostrove je treba posudzovať aj v tomto kontexte," zdôraznil Jurikovič.
V otvorenej výzve aktivisti žiadajú ministra hospodárstva, aby im odpovedal napríklad na to, aké sú prijaté bezpečnostné opatrenia na ochranu zásobárne pitnej vody na Žitnom ostrove, aké budú náklady na prevádzku ropovodu, aký objem ropy ročne prepraví alebo či sa pre projekt pripravuje vyvlastňovanie pozemkov. "Bratislava by sa stala európskym a možno aj svetovým unikátom, ako prvé hlavné mesto v EÚ by malo stredom svojho mesta vedený ropovod. To je zásadný argument," povedal na dnešnom brífingu pred Úradom vlády SR člen OZ Nie ropovodu Miroslav Dragun.
Podľa Jurikoviča však Transpetrol prevádzkuje na území Slovenska už viac ako 50 rokov ropovod Družba a za toto obdobie nespôsobil ani jediný problém kvôli havárii či inej poruche, ktorá by mala vplyv na životné prostredie. Prevádzkovanie tranzitu ropy cez slovenské územie podľa hovorcu zabezpečuje nielen významný príjem do rozpočtu, ale aj zapojenie SR do paneurópskeho systému tranzitu ropy, čo zvyšuje význam Slovenska v rámci hospodárskych vzťahov krajín EÚ.
"Projekt ropovodu má ambíciu posilniť postavenie SR v rámci tohto odvetvia a v žiadnom prípade nebude a vzhľadom na prísne legislatívne normy ani nemôže zvyšovať ekologické riziká na území, ktorým prechádza, ale práve naopak. Jeho súčasťou je totiž aj možnosť prekládky 17-kilometrového úseku trasy, ktorá dnes Žitným ostrovom prechádza, mimo hranice tohto chráneného územia," zdôraznil Jurikovič.