Mimoriadne odškodnenie bude podľa hovorcu Železničnej spoločnosti Slovensko Tomáša Kováča hradiť širší manažment spoločnosti z vlastných peňazí.
Autor TASR
Bratislava 19. septembra (TASR) - Cestujúci, ktorí ostali začiatkom septembra po výpadku trakčného vedenia viac ako päť hodín uviaznutí vo vlaku pri Bratislave, budú mimoriadne odškodnení nad rámec prepravného poriadku.
Toto mimoriadne odškodnenie bude podľa hovorcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tomáša Kováča hradiť širší manažment spoločnosti z vlastných peňazí. "Nepôjde to teda z prostriedkov ZSSK," zdôraznil pre TASR.
Vedenie spoločnosti pristúpilo podľa jeho slov k takémuto kroku aj napriek tomu, že nie je ešte jasná miera zavinenia či už na strane Železníc Slovenskej republiky alebo ZSSK a takisto ešte nie sú identifikovaní zamestnanci, ktorí pochybili.
"Takisto, ak vyšetrovanie ukáže, že niektorí zamestnanci pochybili a nedodržali správne postupy, nepostupovali teda v súlade s našimi havarijnými plánmi, bude voči nim vyvodená zodpovednosť a budú postihnutí," avizoval Kováč. A to, či už finančne alebo napomenutím. "Toto všetko ešte bude jasné po ukončení vyšetrovania," doplnil.
Zároveň uviedol, že počas tejto nehody nebola na úkor komfortu obetovaná bezpečnosť cestujúcich a boli jasné pokyny, že cestujúci nesmú opustiť vlak. "A to práve pre ich bezpečnosť a možný úraz napríklad elektrickým napätím," vysvetlil.
Nehoda sa udiala 6. septembra, keď bola pre pád trakčného vedenia prerušená vlaková doprava v Bratislave a okolí. Ľudia sa sťažovali na veľké meškania vlakov i na tmu vo vozňoch, ktoré ostali stáť na trati.
Toto mimoriadne odškodnenie bude podľa hovorcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tomáša Kováča hradiť širší manažment spoločnosti z vlastných peňazí. "Nepôjde to teda z prostriedkov ZSSK," zdôraznil pre TASR.
Vedenie spoločnosti pristúpilo podľa jeho slov k takémuto kroku aj napriek tomu, že nie je ešte jasná miera zavinenia či už na strane Železníc Slovenskej republiky alebo ZSSK a takisto ešte nie sú identifikovaní zamestnanci, ktorí pochybili.
"Takisto, ak vyšetrovanie ukáže, že niektorí zamestnanci pochybili a nedodržali správne postupy, nepostupovali teda v súlade s našimi havarijnými plánmi, bude voči nim vyvodená zodpovednosť a budú postihnutí," avizoval Kováč. A to, či už finančne alebo napomenutím. "Toto všetko ešte bude jasné po ukončení vyšetrovania," doplnil.
Zároveň uviedol, že počas tejto nehody nebola na úkor komfortu obetovaná bezpečnosť cestujúcich a boli jasné pokyny, že cestujúci nesmú opustiť vlak. "A to práve pre ich bezpečnosť a možný úraz napríklad elektrickým napätím," vysvetlil.
Nehoda sa udiala 6. septembra, keď bola pre pád trakčného vedenia prerušená vlaková doprava v Bratislave a okolí. Ľudia sa sťažovali na veľké meškania vlakov i na tmu vo vozňoch, ktoré ostali stáť na trati.