Érsek sa podľa ministerstva úseku diaľnice D1 s tunelom Višňové venuje intenzívne od svojho nástupu a rieši problémy, ktoré zdedil po svojich predchodcoch.
Autor TASR
Bratislava 29. novembra (TASR) - Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) už na jeseň pri razení tunela Višňové upozorňoval na fakt, že tento úsek diaľnice D1 mešká a na stavbe sú problémy, ktoré zhotoviteľ nedokázal adekvátne vysvetliť. Pre TASR to uviedli z odboru komunikácie ministerstva dopravy v reakcii na štvrtkové vyjadrenia poslanca opozičného hnutia OĽaNO Jána Marosza v súvislosti s hrozbou spomalenia alebo zastavenia prác na tuneli Višňové.
"Preto bol vydaný pokyn, aby Národná diaľničná spoločnosť (NDS) robila všetky kroky, ktoré povedú k zintenzívneniu výstavby. V prípade, ak zhotoviteľ nebude schopný splniť zmluvu alebo pokračovať vo výstavbe vo vytýčenom tempe, pristúpi ministerstvo dopravy v spolupráci s NDS ku všetkým potrebným opatreniam, aby bol tento úsek dokončený čo najskôr," dodal rezort dopravy.
Érsek sa podľa ministerstva úseku diaľnice D1 s tunelom Višňové venuje intenzívne od svojho nástupu a rieši problémy, ktoré zdedil po svojich predchodcoch. "Práve preto, aby do budúcna nedochádzalo k podobným problémom, NDS pripravila a postupne zavádza do praxe nové vyhodnocovanie ponúk pri verejnom obstarávaní, kde by jediným kritériom nebola najnižšia cena, ale viacero kritérií ako kvalita tímu odborníkov a ďalšie," konštatovalo ministerstvo.
Poslanec Marosz vo štvrtok uviedol, že hrozí utlmenie prác na stavbe tunela Višňové alebo ich úplné zastavenie. Podľa informácií hnutia sa má totiž zo stavby stiahnuť hlavný člen konzorcia, talianska spoločnosť Salini Impregilo. "Túto informáciu máme potvrdenú z viacerých zdrojov vrátane vysokopostaveného člena manažmentu konzorcia," uviedol Marosz.
Podľa neho to potvrdzuje aj to, že sa v tuneli začalo s prepúšťaním robotníkov. "Podľa našich informácií vyhodili už viac ako 70 ľudí, ďalším aj v týchto chvíľach rozväzujú zmluvy a postupne má prísť o prácu viac ako 160 ľudí," vyčíslil Marosz.
"Preto bol vydaný pokyn, aby Národná diaľničná spoločnosť (NDS) robila všetky kroky, ktoré povedú k zintenzívneniu výstavby. V prípade, ak zhotoviteľ nebude schopný splniť zmluvu alebo pokračovať vo výstavbe vo vytýčenom tempe, pristúpi ministerstvo dopravy v spolupráci s NDS ku všetkým potrebným opatreniam, aby bol tento úsek dokončený čo najskôr," dodal rezort dopravy.
Érsek sa podľa ministerstva úseku diaľnice D1 s tunelom Višňové venuje intenzívne od svojho nástupu a rieši problémy, ktoré zdedil po svojich predchodcoch. "Práve preto, aby do budúcna nedochádzalo k podobným problémom, NDS pripravila a postupne zavádza do praxe nové vyhodnocovanie ponúk pri verejnom obstarávaní, kde by jediným kritériom nebola najnižšia cena, ale viacero kritérií ako kvalita tímu odborníkov a ďalšie," konštatovalo ministerstvo.
Poslanec Marosz vo štvrtok uviedol, že hrozí utlmenie prác na stavbe tunela Višňové alebo ich úplné zastavenie. Podľa informácií hnutia sa má totiž zo stavby stiahnuť hlavný člen konzorcia, talianska spoločnosť Salini Impregilo. "Túto informáciu máme potvrdenú z viacerých zdrojov vrátane vysokopostaveného člena manažmentu konzorcia," uviedol Marosz.
Podľa neho to potvrdzuje aj to, že sa v tuneli začalo s prepúšťaním robotníkov. "Podľa našich informácií vyhodili už viac ako 70 ľudí, ďalším aj v týchto chvíľach rozväzujú zmluvy a postupne má prísť o prácu viac ako 160 ľudí," vyčíslil Marosz.