Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Ekonomika

Ministerstvo dopravy uvoľnilo peniaze na modernizáciu cesty

Foto: OPD

Operačný program Doprava predstavuje programový dokument SR pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja).

Bratislava 12. júla (OTS) – Rekonštrukcia cesty I/72 v horskom priesmyku medzi Zbojskou a Tisovcom už má zabezpečené financovanie cez Európsky fond regionálneho rozvoja. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek rozhodol o poskytnutí nenávratného finančného príspevku na tento národný projekt, čím sa uvoľnilo čerpanie takmer 20 miliónov eur z Operačného programu Doprava.

"Som veľmi rád, že okrem veľkých diaľničných projektov realizujeme z európskych zdrojov aj menšie, no veľmi potrebné projekty na zanedbaných cestách I. triedy. Súčasný stav cesty z Brezna do Tisovca nezodpovedá parametrom cesty I. triedy a jej technické zhodnotenie je nevyhnutné. Ocenia ho nielen miestni obyvatelia, ale aj turisti, ktorí navštívia Národný park Muránska planina," povedal minister dopravy Ján Počiatek.

Stavebné práce sa začali v apríli tohto roku, cesta bude zrekonštruovaná najneskôr začiatkom zimy 2015.

Projekt I/72 Zbojská, sedlo – Tisovec, Čertova dolina sa realizuje v rámci Operačného programu Doprava, prioritná os č. 5, podopatrenie 5.2 (cesty I. triedy). Prijímateľom pomoci z Európskeho fondu regionálneho rozvoja je Slovenská správa ciest.

Základné údaje o stavbe:

Cieľom projektu je prostredníctvom odstránenia bezpečnostných rizík a zvýšením technicko-dopravných parametrov zvýšiť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky v tomto úseku cesty I. triedy I/72 z pohľadu tranzitnej osobnej a nákladnej dopravy. Výsledkom bude technicky zhodnotená cesta I. triedy v dĺžke 4,210 km. Modernizácia komunikácie bude v danom úseku spĺňať kapacitné a technické požiadavky na cestu I. triedy. Navrhnutá rekonštrukcia cesty I/72 prispeje k priaznivým úsporám prevádzkových nákladov a sociálnych účinkov, vďaka väčšej plynulosti jazdy.

Technické riešenie si vzhľadom na členitosť terénu a blízkosť národného parku vyžaduje zvýšené nároky na zemné práce, vybudovanie 25 oporných a zárubných múrov a úpravu 5 mostných objektov.

Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach. Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc

Investícia do Vašej budúcnosti Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.