Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 16. november 2024Meniny má Agnesa
< sekcia Ekonomika

Ministri dopravy SR a Poľska podpísali vyhlásenie o investíciách

Minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek (vpravo) a minister infraštruktúry Poľskej republiky Andrzej Adamczyk (vľavo) podpísali v poľskom meste Źywiec spoločné vyhlásenie v oblasti najdôležitejších dopravných investícií na slovensko-poľskom pohraničí, v ktorom potvrdzujú potrebu pokračovania v príprave výstavby diaľnice D3 a rýchlostnej cesty S1 v Poľsku. Źywiec, 15. januára 2018. Foto: TASR/Erika Ďurčová

V ňom potvrdzujú potrebu pokračovania v príprave výstavby diaľnice D3 a rýchlostnej cesty S1 v Poľsku v rámci baltsko-jadranského koridoru.

Źywiec 15. januára (TASR) – Minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek a minister infraštruktúry Poľskej republiky Andrzej Adamczyk podpísali v pondelok v poľskom meste Źywiec spoločné vyhlásenie v oblasti najdôležitejších dopravných investícií na slovensko-poľskom pohraničí, v ktorom potvrdzujú potrebu pokračovania v príprave výstavby diaľnice D3 a rýchlostnej cesty S1 v Poľsku v rámci baltsko-jadranského koridoru.

Slovensko aj Poľsko považujú tieto cestné prepojenia za kľúčové tranzitné spojnice, ako aj rýchlostnú cestu R4 na východe Slovenska, ktorá nadväzuje na poľskú S19. "Na oboch stranách našich krajín si uvedomujeme, že kvalitná dopravná infraštruktúra napomáha užšiemu prepojeniu regiónov na slovensko-poľskom pohraničí a rozvoju týchto regiónov. Robíme všetko pre to, aby sme dokončili prípravu, dostavali zostávajúce úseky na diaľnici D3 a pokračovali v technickej príprave chýbajúcich úsekov na R4, ktorá je súčasťou historickej cesty Via Carpatia," povedal minister dopravy a výstavby SR.

Na slovenskej strane zostáva podľa neho dobudovať 27 kilometrov diaľnice D3. "Máme to rozdelené do troch etáp a myslím si, že podľa našich plánov by sme mohli týchto 27 kilometrov ukončiť do roku 2022 - 2023. Hovorím to preto, lebo pripravenosť týchto úsekov je rôzna a sú to veľmi zložité úseky. Ďalej sme hovorili s pánom ministrom o železničnej doprave. Tam som navrhol, aby sme vytvorili jednu pracovnú skupinu na úrovni ministerstiev, ktorej by sme zadali úlohy. Nie všetky, ktoré sú na železniciach, ale tie, ktoré sme schopní spoločne dobudovať. Myslím si, že to bude mať určite vplyv na cestovný ruch a výmenu," doplnil Érsek.

Minister infraštruktúry Poľskej republiky považuje za najdôležitejšie stihnúť moment, keď bude na slovenskej strane ukončená diaľnica D3. "Všetko ukazuje na to, že výstavba a prepojenie ciest S1 na poľskej strane a D3 na slovenskej strane naštartuje hospodársky vývoj oboch štátov. Pokiaľ ide o našu stranu, dnes sme odporučili realizovať výberové konanie pre najdôležitejší úsek – obchvat Wegierskej Górky. Je to veľmi náročný úsek, je tam niekoľko tunelov, niekoľko inžinierskych stavieb a aj finančne je veľmi náročný," podotkol Adamczyk.

Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Jána Ďurišina zostáva na slovenskej strane dobudovať tri úseky diaľnice D3 – Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a Oščadnica – Čadca, Bukov. "V súčasnosti budujeme úsek Čadca, Bukov – Svrčinovec, prednedávnom sme odovzdali úsek Žilina, Brodno – Žilina, Strážov a už niekoľko mesiacov je v prevádzke úsek Svrčinovec – Skalité," uzavrel Ďurišin.