Generálny riaditeľ Osamu Masuko sa stane dočasným predsedom predstavenstva automobilky.
Autor TASR
Tokio 26. novembra (TASR) - Japonská automobilka Mitsubishi Motors v pondelok oznámila, že jej predstavenstvo odvolalo Carlosa Ghosna z funkcie jeho predsedu po tom, ako ho minulý týždeň zatkli za zatajovanie značnej časti príjmov v Japonsku. Mitsubishi tak nasledovala partnerskú automobilku z Nissan Motor z aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi.
Ghosnovo odvolanie tak znamená koniec jeho vedúceho postavenia v japonských automobilkách, len dva roky po tom, ako si vyslúžil pochvalu za to, že Mitsubishi Motors prináša stabilitu po škandále v roku 2016. Generálny riaditeľ Osamu Masuko sa stane dočasným predsedom predstavenstva automobilky.
Tento krok prichádza v čase, keď v aliancii narastá nespokojnosť s úlohou francúzskeho partnera Renault. Aliancia Renault-Nissan vznikla v roku 1999, keď bol Nissan na pokraji bankrotu a pomohla japonskej firme prekonať problémy. V roku 2016 sa aliancia rozšírila o Mitsubishi. Jej členom umožňuje spoločne vyvíjať produkty a kontrolovať náklady.
Aj keď sa Nissan rýchlo zotavil z problémov a v súčasnosti solídne rastie, zostáva nižšie postaveným partnerom aliancie vzhľadom na štruktúru podielov. Renault totiž vlastní 43 % podiel v Nissane, zatiaľ čo japonská automobilka má 15 % podiel vo francúzskej firme bez hlasovacích práv. Tržby Nissanu sú pritom v súčasnosti o takmer 60 % vyššie ako tržby Renaultu.
Najvyšší predstavitelia aliancie sa tento týždeň stretnú v Amsterdame v snahe ochrániť spoločné prevádzky pred pádom po zatknutí Ghosna. Renault sa zatiaľ vyhýba odvolaniu Ghosna z pozície predsedu predstavenstva aj generálneho riaditeľa.
Generálny riaditeľ Nissanu Hiroto Saikawa v pondelok povedal, že moc v aliancii bola príliš koncentrovaná v rukách Ghosna. Podľa neho je v budúcnosti potrebná lepšia komunikácia medzi členmi predstavenstiev a riaditeľmi automobiliek na zachovanie nezávislosti a vytvorenie synergie medzi firmami.
Ghosn presadzoval hlbšie prepojenie automobiliek, vrátane potenciálnej úplnej fúzie Renaultu a Nissanu napriek silným výhradám v japonskej firme.
Nissan má 34 % podiel v spoločnosti Mitsubishi Motors a má dvoch zástupcov v jej predstavenstve.
Členovia aliancie síce tvrdia, že prevádzka a podnikanie pokračujú ako normálne, ale Nissan napríklad odložil uvedenie elektrického auta Leaf, "aby zabezpečil, že si odhalenie tohto dôležitého produktu získa pozornosť, ktorú si zaslúži," povedal hovorca Nissan.
Ghosnovo odvolanie tak znamená koniec jeho vedúceho postavenia v japonských automobilkách, len dva roky po tom, ako si vyslúžil pochvalu za to, že Mitsubishi Motors prináša stabilitu po škandále v roku 2016. Generálny riaditeľ Osamu Masuko sa stane dočasným predsedom predstavenstva automobilky.
Tento krok prichádza v čase, keď v aliancii narastá nespokojnosť s úlohou francúzskeho partnera Renault. Aliancia Renault-Nissan vznikla v roku 1999, keď bol Nissan na pokraji bankrotu a pomohla japonskej firme prekonať problémy. V roku 2016 sa aliancia rozšírila o Mitsubishi. Jej členom umožňuje spoločne vyvíjať produkty a kontrolovať náklady.
Aj keď sa Nissan rýchlo zotavil z problémov a v súčasnosti solídne rastie, zostáva nižšie postaveným partnerom aliancie vzhľadom na štruktúru podielov. Renault totiž vlastní 43 % podiel v Nissane, zatiaľ čo japonská automobilka má 15 % podiel vo francúzskej firme bez hlasovacích práv. Tržby Nissanu sú pritom v súčasnosti o takmer 60 % vyššie ako tržby Renaultu.
Najvyšší predstavitelia aliancie sa tento týždeň stretnú v Amsterdame v snahe ochrániť spoločné prevádzky pred pádom po zatknutí Ghosna. Renault sa zatiaľ vyhýba odvolaniu Ghosna z pozície predsedu predstavenstva aj generálneho riaditeľa.
Generálny riaditeľ Nissanu Hiroto Saikawa v pondelok povedal, že moc v aliancii bola príliš koncentrovaná v rukách Ghosna. Podľa neho je v budúcnosti potrebná lepšia komunikácia medzi členmi predstavenstiev a riaditeľmi automobiliek na zachovanie nezávislosti a vytvorenie synergie medzi firmami.
Ghosn presadzoval hlbšie prepojenie automobiliek, vrátane potenciálnej úplnej fúzie Renaultu a Nissanu napriek silným výhradám v japonskej firme.
Nissan má 34 % podiel v spoločnosti Mitsubishi Motors a má dvoch zástupcov v jej predstavenstve.
Členovia aliancie síce tvrdia, že prevádzka a podnikanie pokračujú ako normálne, ale Nissan napríklad odložil uvedenie elektrického auta Leaf, "aby zabezpečil, že si odhalenie tohto dôležitého produktu získa pozornosť, ktorú si zaslúži," povedal hovorca Nissan.