Celková produkcia troch spoločností predstavuje približne osem miliónov automobilov ročne, vďaka čomu by sa aliancia stala druhým najväčším hráčom na japonskom trhu.
Autor TASR
Tokio 28. júla (TASR) - Japonská automobilka Mitsubishi sa pripojí k aliancii svojich dvoch veľkých domácich konkurentov Honda a Nissan. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters, ktorá sa v nedeľu odvolala na denník Nikkei.
Celková produkcia troch spoločností predstavuje približne osem miliónov automobilov ročne, vďaka čomu by sa aliancia stala druhým najväčším hráčom na japonskom trhu. Najväčšia automobilka v Japonsku je Toyota, ktorej predaj dosahuje 16 miliónov kusov ročne. Podrobnosti dohody, ktorá umožní spoločnostiam Mitsubishi, Honda a Nissan "prežiť na vysoko konkurenčnom trhu", sú ešte predmetom skúmania, uviedol pre denník Nikkei zdroj oboznámený s problematikou.
Očakáva sa, že zástupcovia spoločností budú teraz diskutovať o štandardizácii softvéru a dopĺňaní svojich produktových radov.
Správa prichádza v čase, keď Nissan, tretí najväčší výrobca automobilov v Japonsku, neustále stráca podiel na svojich dvoch najväčších trhoch, v Spojených štátoch a Číne, ktoré spolu predstavovali polovicu jeho celosvetového predaja vo finančnom roku do konca marca. Minulý týždeň spoločnosť znížila svoj ročný výhľad po tom, ako veľké zľavy v USA takmer úplne vymazali jej zisk za prvý účtovný štvrťrok.
Nissan a Honda v marci oznámili, že zvažujú strategické partnerstvo s cieľom spolupracovať na výrobe komponentov pre elektrické vozidlá a vývoji umelej inteligencie v automobilových softvérových platformách.
Celková produkcia troch spoločností predstavuje približne osem miliónov automobilov ročne, vďaka čomu by sa aliancia stala druhým najväčším hráčom na japonskom trhu. Najväčšia automobilka v Japonsku je Toyota, ktorej predaj dosahuje 16 miliónov kusov ročne. Podrobnosti dohody, ktorá umožní spoločnostiam Mitsubishi, Honda a Nissan "prežiť na vysoko konkurenčnom trhu", sú ešte predmetom skúmania, uviedol pre denník Nikkei zdroj oboznámený s problematikou.
Očakáva sa, že zástupcovia spoločností budú teraz diskutovať o štandardizácii softvéru a dopĺňaní svojich produktových radov.
Správa prichádza v čase, keď Nissan, tretí najväčší výrobca automobilov v Japonsku, neustále stráca podiel na svojich dvoch najväčších trhoch, v Spojených štátoch a Číne, ktoré spolu predstavovali polovicu jeho celosvetového predaja vo finančnom roku do konca marca. Minulý týždeň spoločnosť znížila svoj ročný výhľad po tom, ako veľké zľavy v USA takmer úplne vymazali jej zisk za prvý účtovný štvrťrok.
Nissan a Honda v marci oznámili, že zvažujú strategické partnerstvo s cieľom spolupracovať na výrobe komponentov pre elektrické vozidlá a vývoji umelej inteligencie v automobilových softvérových platformách.