Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 23. december 2024Meniny má Nadežda
< sekcia Ekonomika

Mladí ľudia požadujú moderné technológie aj v autách

Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván

Mladšie ročníky však často vnímajú dnešné automobilové technológie ako príliš drahé. Viac než polovica generácie Z a 46 % generácie Y by ich rado využívalo, no cena sa im zdá privysoká.

Bratislava/New York 14. decembra (TASR) – Mladí ľudia vo veku od 18 do 34 rokov si nielen radi vychutnávajú nové technológie, ktoré sú súčasťou automobilov, ale sú tiež ochotní platiť viac za rôzne pokročilé funkcie. Výzvou pre výrobcov a predajcov automobilov tak bude využiť tento potenciál a zmestiť sa do obmedzeného rozpočtu mladej generácie. Vyplýva to z analýzy spoločnosti GfK.

Až 74 % spotrebiteľov z generácie Y (vo veku 25 až 34) a generácie Z (vo veku 18 až 24) deklarovalo silný záujem o nové technológie. U oboch skupín bola zaznamenaná i nadpriemerná ochota platiť viac za vylepšenia, akými sú vizuálne upozornenia prítomnosti na blízkosť vozidiel záchrannej služby, či sedadlá, ktoré sa automaticky vrátia do polohy preferovanej šoférom.

Naproti tomu generácia X (vo veku 35 až 44) vykázala len priemernú ochotu platiť za nové technológie a ľudia vo veku 45 až 64 rokov deklarovali len podpriemerné hodnoty.

Mladšie ročníky však často vnímajú dnešné automobilové technológie ako príliš drahé. Viac než polovica generácie Z a 46 % generácie Y by ich rado využívalo, no cena sa im zdá privysoká.

"Vo všeobecnosti spájame pokročilé technológie s luxusnými vozidlami, ktoré častejšie kupujú staršie ročníky. Generácie Y a Z sú však už výrazne naladené na ich využívanie a s tým súvisiace výhody, ako pripojenie na internet či funkcie súvisiace s bezpečnosťou, prípadne čistotou," vysvetlil Jeff Campan zo spoločnosti GfK.