Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 22. november 2024Meniny má Cecília
< sekcia Ekonomika

Mladí podnikatelia chcú expandovať aj do zahraničia

Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván

Dĺžka podnikania nemá podľa prieskumu na snahy o internacionalizáciu podnikania takmer žiadny vplyv.

Bratislava 14. decembra (TASR) - O expanziu do zahraničia sa v uplynulom období snažili mladí slovenskí podnikatelia zo sektora výroby (56 %). Nasledujú sektory služieb (35 %) a obchodu (24 %). Ženy podnikateľky sú v tejto otázke menej ambiciózne ako muži. Až tri štvrtiny z nich o podnikaní mimo Slovenska neuvažujú. Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnilo Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Ako z neho ďalej vyplynulo, podnikatelia, ktorí sa pokúšali preraziť v zahraničí, za najväčšiu bariéru označili neznalosť zahraničnej legislatívy (33 %). Potreba cestovania a častého kontaktu so zahraničnými partnermi je na druhom mieste (28 %) nasledovaná daňovou legislatívou (27 %).

Dĺžka podnikania nemá podľa prieskumu na snahy o internacionalizáciu podnikania takmer žiadny vplyv. Podnikatelia, ktorí sú v biznise dlhšie, majú z podnikania v zahraničí rovnaké obavy ako „čerství“ podnikatelia.

Podľa predsedu Združenia mladých podnikateľov Slovenska Jána Solíka je jedným z cieľov združenia pomoc pri expanzii na zahraničné trhy. Keďže neznalosť zahraničnej legislatívy a daňových predpisov patria medzi kľúčové bariéry, začalo združenie spolu s poradenskou spoločnosťou BMB Leitner realizovať akadémiu pre mladých podnikateľov. Projekt pozostáva zo série bezplatných seminárov. Mladí podnikatelia majú vďaka nim možnosť získať cenné poznatky z oblastí, ktoré sú najmä v úvodných etapách podnikania na okraji ich záujmu.

"Mladí ľudia majú často skvelé nápady a vízie na biznis vo svetovom meradle. Najmä v úvodných fázach podnikania však podceňujú daňové a právne otázky. Často robia chyby, ktoré ich v budúcnosti dobehnú vo forme pokút. Z našich skúseností pri práci v segmente malých a stredných podnikov však vidíme, že vo väčšine prípadov sú tieto chyby z nevedomosti,“ povedala Renáta Bláhová, partnerka BMB Leitner.

TASR informovalo Združenie mladých podnikateľov Slovenska.