Odborníci a vedúci predstavitelia podnikov tvrdia, že brexit a pandémia znížili počet vodičov nákladných automobilov v Británii, čo má negatívny vplyv na dodávateľské reťazce.
Autor TASR
Londýn 24. septembra (TASR) - Viaceré britské čerpacie stanice spoločností BP a Esso (dcérskej firmy koncernu ExxonMobil) museli vo štvrtok (23. 9.) zatvoriť, pretože im došli palivá. Dôvodom je nedostatok vodičov nákladných automobilov, ktorý spôsobil chaos v dodávateľských reťazcoch.
Podľa piatkového vydania novín Times najmenej 50 z 1200 čerpacích staníc BP bolo bez najmenej jedného druhu paliva.
„Úzko spolupracujeme so všetkými stranami v našej distribučnej sieti, aby sme optimalizovali dodávky a minimalizovali akékoľvek nepríjemnosti pre zákazníkov,“ vyhlásil hovorca ExxonMobil.
Zatvorenie čerpacích staníc zvýši tlak na vládu v Londýne, ktorá už čelí problémom s nedostatočným zásobovaním obchodov potravinami pre ťažkosti v dodávateľských reťazcoch v dôsledku testovania vodičov aj brexitu.
Úrad premiéra Borisa Johnsona vyzval ľudí, aby sa napriek zatváraniu čerpacích staníc nesnažili vytvárať si zásoby. „V Británii nie je nedostatok paliva a ľudia by mali pokračovať v nákupe paliva ako obvykle,“ povedal hovorca Downing Street. Dodal, že vláda si uvedomuje výzvy, ktorým priemysel čelí, a podniká kroky na jeho podporu.
Vláda síce sľúbila, že urobí všetko pre to, aby čo najskôr vyriešila nedostatok vodičov nákladných áut, ale odvetvie nákladnej dopravy varovalo, že neexistujú žiadne rýchle riešenia.
Supermarkety a farmári už niekoľko mesiacov upozorňovali na nedostatok vodičov, ktorý zvyšuje napätie v dodávateľských reťazcoch až k bodu zlomu.
Minister dopravy Grant Shapps na otázku, či Británia uľahčí vízové pravidlá pre vodičov zo zahraničia, odpovedal, že vláda zváži všetky možnosti. Odmietol pritom výzvy priemyslu na zaradenie vodičov nákladných automobilov do špeciálneho zoznamu odvetví trpiacich nedostatkom pracovných síl, aby občania Európskej únie (EÚ) mohli jednoduchšie získať pracovné víza.
Odborníci a vedúci predstavitelia podnikov tvrdia, že brexit a pandémia znížili počet vodičov nákladných automobilov v Británii, čo má negatívny vplyv na dodávateľské reťazce.
Dopravcovia a logistické spoločnosti tiež upozornili, že akékoľvek zmeny pri testovaní vodičov alebo pri vízach prídu pravdepodobne neskoro na zmiernenie predvianočného nedostatku tovarov, pretože maloobchodníci si robia zásoby mesiace dopredu.
Podľa piatkového vydania novín Times najmenej 50 z 1200 čerpacích staníc BP bolo bez najmenej jedného druhu paliva.
„Úzko spolupracujeme so všetkými stranami v našej distribučnej sieti, aby sme optimalizovali dodávky a minimalizovali akékoľvek nepríjemnosti pre zákazníkov,“ vyhlásil hovorca ExxonMobil.
Zatvorenie čerpacích staníc zvýši tlak na vládu v Londýne, ktorá už čelí problémom s nedostatočným zásobovaním obchodov potravinami pre ťažkosti v dodávateľských reťazcoch v dôsledku testovania vodičov aj brexitu.
Úrad premiéra Borisa Johnsona vyzval ľudí, aby sa napriek zatváraniu čerpacích staníc nesnažili vytvárať si zásoby. „V Británii nie je nedostatok paliva a ľudia by mali pokračovať v nákupe paliva ako obvykle,“ povedal hovorca Downing Street. Dodal, že vláda si uvedomuje výzvy, ktorým priemysel čelí, a podniká kroky na jeho podporu.
Vláda síce sľúbila, že urobí všetko pre to, aby čo najskôr vyriešila nedostatok vodičov nákladných áut, ale odvetvie nákladnej dopravy varovalo, že neexistujú žiadne rýchle riešenia.
Supermarkety a farmári už niekoľko mesiacov upozorňovali na nedostatok vodičov, ktorý zvyšuje napätie v dodávateľských reťazcoch až k bodu zlomu.
Minister dopravy Grant Shapps na otázku, či Británia uľahčí vízové pravidlá pre vodičov zo zahraničia, odpovedal, že vláda zváži všetky možnosti. Odmietol pritom výzvy priemyslu na zaradenie vodičov nákladných automobilov do špeciálneho zoznamu odvetví trpiacich nedostatkom pracovných síl, aby občania Európskej únie (EÚ) mohli jednoduchšie získať pracovné víza.
Odborníci a vedúci predstavitelia podnikov tvrdia, že brexit a pandémia znížili počet vodičov nákladných automobilov v Británii, čo má negatívny vplyv na dodávateľské reťazce.
Dopravcovia a logistické spoločnosti tiež upozornili, že akékoľvek zmeny pri testovaní vodičov alebo pri vízach prídu pravdepodobne neskoro na zmiernenie predvianočného nedostatku tovarov, pretože maloobchodníci si robia zásoby mesiace dopredu.