Tradičný bankový model je dostať klienta do pobočky a tam mu ponúkať produkty.
Autor TASR
Bratislava 20. mája (TASR) – Banky vo Veľkej Británii i v Českej republike postupne zatvárajú svoje kamenné pobočky. Dôvodom je rozmach mobilného bankovníctva. Na Slovensku tento trend nie je až taký výrazný, no podľa online banky Zuno možno očakávať, že v krátkom čase príde aj sem.
Používanie bankových aplikácií vo Veľkej Británii vzrástlo podľa Asociácie britských bankárov medziročne dvojnásobne. Klienti bánk tam denne vykonajú 5,7 milióna transakcií prostredníctvom mobilného telefónu a iných mobilných zariadení. V dôsledku toho veľké banky zatvárajú desiatky svojich pobočiek. Royal Bank of Scotland v apríli oznámila, že je nútená zatvoriť 44 kamenných pobočiek, z ktorých 14 bánk je "poslednou v meste".
V roku 2010 pritom banka sľubovala, že žiadne pobočky zatvárať nebude. Finančné transakcie prostredníctvom jej pobočiek sa za posledné štyri roky znížili o 30 %. Zákazníkov obslúži pojazdná dodávka, ostatní budú môcť využiť miestne pobočky pošty. Rovnako britská banka Barclays plánuje v nasledujúcich rokoch zrušiť 19.000 pracovných miest, z toho 10.000 vo Veľkej Británii.
"Tradičný bankový model je dostať klienta do pobočky a tam mu ponúkať produkty. Myslím si však, že už aj na Slovensku osobný kontakt nie je pri každom produkte nevyhnutný. Je tu priestor pre výraznejší nástup online aplikácií. Bankám sa tak znížia náklady na prevádzku pobočiek a pre ľudí sa zvýši dostupnosť bankových služieb," domnieva sa Maroš Ovčarik z portálu FinancnaHitparada.sk.
"Klienti preferujú služby, ktoré im zjednodušujú a urýchľujú komunikáciu s bankou a spravovanie financií. S bankovou aplikáciou môžu okrem klasických služieb taktiež platiť faktúry pomocou skenovania faktúr alebo QR kódov, môžu si vyhľadať najbližšie bankomaty pomocou ATM lokátora, nastaviť platobné limity, dočasné blokovanie kariet alebo internetové platby," priblížil špecialista mobilného bankovníctva Zuno František Cimbálik. V niektorých bankách je možné zriadiť si prostredníctvom mobilu cestovné poistenie alebo bezúčelový úver.
Používanie bankových aplikácií vo Veľkej Británii vzrástlo podľa Asociácie britských bankárov medziročne dvojnásobne. Klienti bánk tam denne vykonajú 5,7 milióna transakcií prostredníctvom mobilného telefónu a iných mobilných zariadení. V dôsledku toho veľké banky zatvárajú desiatky svojich pobočiek. Royal Bank of Scotland v apríli oznámila, že je nútená zatvoriť 44 kamenných pobočiek, z ktorých 14 bánk je "poslednou v meste".
V roku 2010 pritom banka sľubovala, že žiadne pobočky zatvárať nebude. Finančné transakcie prostredníctvom jej pobočiek sa za posledné štyri roky znížili o 30 %. Zákazníkov obslúži pojazdná dodávka, ostatní budú môcť využiť miestne pobočky pošty. Rovnako britská banka Barclays plánuje v nasledujúcich rokoch zrušiť 19.000 pracovných miest, z toho 10.000 vo Veľkej Británii.
"Tradičný bankový model je dostať klienta do pobočky a tam mu ponúkať produkty. Myslím si však, že už aj na Slovensku osobný kontakt nie je pri každom produkte nevyhnutný. Je tu priestor pre výraznejší nástup online aplikácií. Bankám sa tak znížia náklady na prevádzku pobočiek a pre ľudí sa zvýši dostupnosť bankových služieb," domnieva sa Maroš Ovčarik z portálu FinancnaHitparada.sk.
"Klienti preferujú služby, ktoré im zjednodušujú a urýchľujú komunikáciu s bankou a spravovanie financií. S bankovou aplikáciou môžu okrem klasických služieb taktiež platiť faktúry pomocou skenovania faktúr alebo QR kódov, môžu si vyhľadať najbližšie bankomaty pomocou ATM lokátora, nastaviť platobné limity, dočasné blokovanie kariet alebo internetové platby," priblížil špecialista mobilného bankovníctva Zuno František Cimbálik. V niektorých bankách je možné zriadiť si prostredníctvom mobilu cestovné poistenie alebo bezúčelový úver.