Dôvodom je, že podiel času a pozornosti, ktorý užívatelia venujú týmto zariadeniam, nezodpovedá výdavkom na reklamu.
Autor TASR
Bratislava 19. septembra (TASR) - Zo všetkých reklamných médií zaznamenajú mobilné technológie počas nasledujúcich rokov najväčší rast. Tvrdí to telekomunikačný expert Tomi T. Ahonen. "Dnes tvorí celkový podiel reklamy na mobilných zariadeniach takmer 3 % v rámci celého sveta. Viac ako 10 % výdavkov na reklamu sa dáva na internet," povedal dnes v Bratislave na konferencii Mobilný Marketing 2013 Ahonen. Podujatie zorganizoval denník Hospodárske noviny a spoločnosť mSolutions.
Podľa Ahonena bude v nasledujúcich rokoch rásť záujem spoločností o reklamu prostredníctvom zariadení ako mobilný telefón či tablet. Dôvodom je, že podiel času a pozornosti, ktorý užívatelia venujú týmto zariadeniam, nezodpovedá výdavkom na reklamu. Tento pomer by sa mal však časom dostať do rovnováhy. "Povedzme, že za päť alebo desať rokov odteraz bude podiel mobilnej reklamy blízko ku 8 až 10 %," predpovedá Ahonen.
Ako však upozornil, súčasný model mobilnej reklamy a marketingu je len kópiou toho, čo sa deje na internete, v televízii či v printových médiách a pre mobilné zariadenia je nevyhovujúci a brzdiaci. "Takýto spôsob dobre nefunguje. Musíme nájsť nový spôsob, ako robiť marketing a reklamu po novom na mobilných zariadeniach. Keď sa to naučíme, stane sa táto technológia veľmi silnou," dodal Ahonen.
Podľa Ahonena bude v nasledujúcich rokoch rásť záujem spoločností o reklamu prostredníctvom zariadení ako mobilný telefón či tablet. Dôvodom je, že podiel času a pozornosti, ktorý užívatelia venujú týmto zariadeniam, nezodpovedá výdavkom na reklamu. Tento pomer by sa mal však časom dostať do rovnováhy. "Povedzme, že za päť alebo desať rokov odteraz bude podiel mobilnej reklamy blízko ku 8 až 10 %," predpovedá Ahonen.
Ako však upozornil, súčasný model mobilnej reklamy a marketingu je len kópiou toho, čo sa deje na internete, v televízii či v printových médiách a pre mobilné zariadenia je nevyhovujúci a brzdiaci. "Takýto spôsob dobre nefunguje. Musíme nájsť nový spôsob, ako robiť marketing a reklamu po novom na mobilných zariadeniach. Keď sa to naučíme, stane sa táto technológia veľmi silnou," dodal Ahonen.