Modernizácia úseku dlhého 8,8 km by mala trvať tri roky.
Autor TASR
Bratislava 7. marca (TASR) – Modernizácia železničnej trate z Beluše do Púchova na rýchlosť 160 km/h sa začne v druhej polovici apríla. Na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave to uviedol výkonný riaditeľ pre dopravné stavby spoločnosti OHL ŽS Václav Bartoněk. Firma je spolu so spoločnosťou Váhostav – SK v konzorciu, ktoré sa stalo úspešným uchádzačom v súťaži na úpravu trate a dnes podpísalo zmluvu so Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) za účasti ministra dopravy Jána Figeľa (KDH).
Modernizácia úseku dlhého 8,8 km by mala trvať tri roky. "Doba výstavby sa dá skrátiť približne o dva mesiace," podotkol Bartoněk. Úprava trate bude stáť 91,8 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty a financovaná bude z eurofondov a štátneho rozpočtu. "Cena je konečná bez možnosti dodatkov," konštatoval generálny riaditeľ ŽSR Vladimír Ľupták.
Úsek z Beluše do Púchova tvorí šiestu etapu na trati z Nového Mesta nad Váhom do Púchova. Práce už prebiehajú aj na prvej, druhej, štvrtej a piatej etape. Otázna stále zostáva tretia etapa pri Trenčíne zo Zlatoviec do Trenčianskej Teplej. Tu sa začala súťaž na zhotoviteľa diela ešte v decembri 2009, no doteraz nebola ukončená. Tender totiž sprevádzalo niekoľko súdnych sporov a námietky uchádzačov.
Najnovšie musí obstarávateľ, teda ŽSR, na základe rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) opätovne vyhodnotiť, či všetci uchádzači splnili podmienky na účasť v súťaži. V ŽSR tak práve dnes zasadá komisia, ktorá bude toto kritérium posudzovať. Rozhodnúť by mala do 30 dní od doručenia rozhodnutia z ÚVO. "Komisia dnes zasadá prvý raz. Určite by sme nechceli rozhodnúť v časovej tiesni, preto, ak to bude potrebné, požiadame o odklad," opísal Ľupták. Komplikáciami na tejto etape sa však podľa Ľuptáka neohrozí financovanie ostatných úsekov na trase z Nového Mesta nad Váhom po Púchov.
Modernizácia železničnej trate na rýchlosť 160 km/h z Bratislavy do Žiliny začala ešte v roku 1999. V súčasnosti je takto upravený úsek od Bratislavy po Nové Mesto nad Váhom.
Modernizácia úseku dlhého 8,8 km by mala trvať tri roky. "Doba výstavby sa dá skrátiť približne o dva mesiace," podotkol Bartoněk. Úprava trate bude stáť 91,8 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty a financovaná bude z eurofondov a štátneho rozpočtu. "Cena je konečná bez možnosti dodatkov," konštatoval generálny riaditeľ ŽSR Vladimír Ľupták.
Úsek z Beluše do Púchova tvorí šiestu etapu na trati z Nového Mesta nad Váhom do Púchova. Práce už prebiehajú aj na prvej, druhej, štvrtej a piatej etape. Otázna stále zostáva tretia etapa pri Trenčíne zo Zlatoviec do Trenčianskej Teplej. Tu sa začala súťaž na zhotoviteľa diela ešte v decembri 2009, no doteraz nebola ukončená. Tender totiž sprevádzalo niekoľko súdnych sporov a námietky uchádzačov.
Najnovšie musí obstarávateľ, teda ŽSR, na základe rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) opätovne vyhodnotiť, či všetci uchádzači splnili podmienky na účasť v súťaži. V ŽSR tak práve dnes zasadá komisia, ktorá bude toto kritérium posudzovať. Rozhodnúť by mala do 30 dní od doručenia rozhodnutia z ÚVO. "Komisia dnes zasadá prvý raz. Určite by sme nechceli rozhodnúť v časovej tiesni, preto, ak to bude potrebné, požiadame o odklad," opísal Ľupták. Komplikáciami na tejto etape sa však podľa Ľuptáka neohrozí financovanie ostatných úsekov na trase z Nového Mesta nad Váhom po Púchov.
Modernizácia železničnej trate na rýchlosť 160 km/h z Bratislavy do Žiliny začala ešte v roku 1999. V súčasnosti je takto upravený úsek od Bratislavy po Nové Mesto nad Váhom.