A.P. Moeller-Maersk už predal niektoré aktíva, ktoré nesúviseli ani s lodnou dopravou, ani s ropou, napríklad podiel v Danske Bank či podiel v reťazci supermarketov.
Autor TASR
Kodaň 22. septembra (TASR) - Dánsky lodiarsky a ropný konglomerát A.P. Moller-Maersk sa rozdelí na dve spoločnosti - prepravnú a energetickú. Cieľom reorganizácie je lepšie zvládnuť problémy, ktoré prinášajú súčasné zložité podmienky na trhoch. Informovali o tom agentúra Reuters a Bloomberg.
Divízia Maersk Line, najväčší lodný prepravca kontajnerov, sa stane prepravnou a logistickou spoločnosťou. Oddelí sa od ropnej divízie, ktorá sa potom sústredí na "optimalizáciu a upevnenie svojej pozície v dánskej, britskej a nórskej časti Severného mora", uvádza sa vo vyhlásení konglomerátu.
Predstavenstvo konglomerátu, ktorého história siaha až 112 rokov dozadu, v súvislosti s plánovaným rozdelením vo svojom vyhlásení uviedlo, že "ťažba ropy a s ňou spojené podnikanie si vyžaduje odlišné riešenia".
Konglomerát sa však ešte nerozhodol či obe nové firmy úplne oddelí, alebo vytvoria voľnejšiu formu spoločného podniku, keďže spoločná štruktúra má aj svoje výhody.
A.P. Moeller-Maersk už predal niektoré aktíva, ktoré nesúviseli ani s lodnou dopravou, ani s ropou, napríklad podiel v Danske Bank či podiel v reťazci supermarketov.
Divízia Maersk Line, najväčší lodný prepravca kontajnerov, sa stane prepravnou a logistickou spoločnosťou. Oddelí sa od ropnej divízie, ktorá sa potom sústredí na "optimalizáciu a upevnenie svojej pozície v dánskej, britskej a nórskej časti Severného mora", uvádza sa vo vyhlásení konglomerátu.
Predstavenstvo konglomerátu, ktorého história siaha až 112 rokov dozadu, v súvislosti s plánovaným rozdelením vo svojom vyhlásení uviedlo, že "ťažba ropy a s ňou spojené podnikanie si vyžaduje odlišné riešenia".
Konglomerát sa však ešte nerozhodol či obe nové firmy úplne oddelí, alebo vytvoria voľnejšiu formu spoločného podniku, keďže spoločná štruktúra má aj svoje výhody.
A.P. Moeller-Maersk už predal niektoré aktíva, ktoré nesúviseli ani s lodnou dopravou, ani s ropou, napríklad podiel v Danske Bank či podiel v reťazci supermarketov.