Firma, do ktorej portfólia patria značky ako Milka, Cadbury, Oreo, Toblerone či 7Days, uviedla, že v 2. štvrťroku vykázala čistý zisk 944 miliónov USD (848,54 milióna eur).
Autor TASR
Chicago 28. júla (TASR) - Cukrovinkársky koncern Mondeléz zvýšil zisk v 2. kvartáli o viac než štvrtinu, k čomu prispel rast tržieb zhruba o 17 %. Spoločnosť okrem toho prekonala očakávania trhov. TASR o tom informuje na základe správ agentúry Reuters a portálu RTTNews.
Firma, do ktorej portfólia patria značky ako Milka, Cadbury, Oreo, Toblerone či 7Days, uviedla, že v 2. štvrťroku vykázala čistý zisk 944 miliónov USD (848,54 milióna eur), čo na akciu predstavuje 69 centov. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka vzrástol zisk o 26,3 %.
Po úprave o mimoriadne položky zaznamenala cukrovinkárska spoločnosť zisk na akciu na úrovni 76 centov. Mondeléz tak prekonal očakávania trhov, ktoré počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni 69 centov.
Zisk výrazne podporilo zvýšenie tržieb. Vzrástli o 17,1 % na 8,51 miliardy USD. Dopyt zákazníkov po výrobkoch spoločnosti je totiž naďalej výrazný napriek tomu, že firma niekoľkokrát zvýšila ceny.
"Záujem zákazníkov o naše výrobky je stále vysoký," povedal finančný riaditeľ firmy Luca Zaramella. To sa týka divízie čokolády aj sušienok.
Spoločnosť zaznamenala dvojciferné zvýšenie tržieb na organickej báze vo viacerých regiónoch vrátane Európy, Severnej a Latinskej Ameriky. Mondeléz teraz očakáva, že tržby na organickej báze za celý rok vzrastú o viac než 12 %. Pôvodne firma počítala s 10-percentným rastom.
(1 EUR = 1,1125 USD)
Firma, do ktorej portfólia patria značky ako Milka, Cadbury, Oreo, Toblerone či 7Days, uviedla, že v 2. štvrťroku vykázala čistý zisk 944 miliónov USD (848,54 milióna eur), čo na akciu predstavuje 69 centov. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka vzrástol zisk o 26,3 %.
Po úprave o mimoriadne položky zaznamenala cukrovinkárska spoločnosť zisk na akciu na úrovni 76 centov. Mondeléz tak prekonal očakávania trhov, ktoré počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni 69 centov.
Zisk výrazne podporilo zvýšenie tržieb. Vzrástli o 17,1 % na 8,51 miliardy USD. Dopyt zákazníkov po výrobkoch spoločnosti je totiž naďalej výrazný napriek tomu, že firma niekoľkokrát zvýšila ceny.
"Záujem zákazníkov o naše výrobky je stále vysoký," povedal finančný riaditeľ firmy Luca Zaramella. To sa týka divízie čokolády aj sušienok.
Spoločnosť zaznamenala dvojciferné zvýšenie tržieb na organickej báze vo viacerých regiónoch vrátane Európy, Severnej a Latinskej Ameriky. Mondeléz teraz očakáva, že tržby na organickej báze za celý rok vzrastú o viac než 12 %. Pôvodne firma počítala s 10-percentným rastom.
(1 EUR = 1,1125 USD)