Čína je jedným z najväčších a najrýchlejšie rastúcich svetových trhov so smartfónmi.
Autor TASR
Londýn/Peking 7. januára (TASR) - Spoločnosť Motorola sa vracia na čínsky trh s inteligentnými telefónmi po tom, ako ho v roku 2013 opustila. Informoval o tom server BBC.
Spoločnosť oznámila, že na čínsky trh sa vráti od februára, pričom zákazníkom ponúkne minimálne tri nové produkty. Čína je jedným z najväčších a najrýchlejšie rastúcich svetových trhov so smartfónmi.
Motorola Mobility opustila kontinentálnu Čínu v roku 2013, keď ju pod svoju kontrolu získala internetová spoločnosť Google. V minulom roku ale firmu Motorola Mobility kúpila od spoločnosti Google čínska firma Lenovo, čím sa Motorole čínsky trh opätovne otvoril.
Firma zatiaľ neuviedla, v akých cenových reláciách plánuje svoje produkty uviesť na trh, no podľa analytikov by jej mobily mali konkurovať miestnym výrobcom vrátane Xiaomi a Huawei, ako aj medzinárodným značkám ako Apple a Samsung. Zároveň dodali, že návrat Motoroly na čínsky trh ich neprekvapuje.
"Mnohí už zabudli, že Motorola kedysi kontrolovala okolo 40 % čínskeho trhu so smartfónmi," povedal pre BBC Bryan Ma zo spoločnosti pre prieskum trhu IDC. "Takže určitú hodnotu si značka z minulosti uchovala, na čom by spoločnosť mohla teraz stavať," dodal, aj keď upozornil, že trh je dnes už iný.
Podľa ďalších analytikov však návrat nemusí byť pre Motorolu jednoduchý. Ako povedal Andrew Milroy zo spoločnosti Frost & Sullivan, Čína je obrovský trh a pre všetkých hráčov na trhu s mobilnými telefónmi je dôležité udržať si na ňom svoju prítomnosť.
Spoločnosť oznámila, že na čínsky trh sa vráti od februára, pričom zákazníkom ponúkne minimálne tri nové produkty. Čína je jedným z najväčších a najrýchlejšie rastúcich svetových trhov so smartfónmi.
Motorola Mobility opustila kontinentálnu Čínu v roku 2013, keď ju pod svoju kontrolu získala internetová spoločnosť Google. V minulom roku ale firmu Motorola Mobility kúpila od spoločnosti Google čínska firma Lenovo, čím sa Motorole čínsky trh opätovne otvoril.
Firma zatiaľ neuviedla, v akých cenových reláciách plánuje svoje produkty uviesť na trh, no podľa analytikov by jej mobily mali konkurovať miestnym výrobcom vrátane Xiaomi a Huawei, ako aj medzinárodným značkám ako Apple a Samsung. Zároveň dodali, že návrat Motoroly na čínsky trh ich neprekvapuje.
"Mnohí už zabudli, že Motorola kedysi kontrolovala okolo 40 % čínskeho trhu so smartfónmi," povedal pre BBC Bryan Ma zo spoločnosti pre prieskum trhu IDC. "Takže určitú hodnotu si značka z minulosti uchovala, na čom by spoločnosť mohla teraz stavať," dodal, aj keď upozornil, že trh je dnes už iný.
Podľa ďalších analytikov však návrat nemusí byť pre Motorolu jednoduchý. Ako povedal Andrew Milroy zo spoločnosti Frost & Sullivan, Čína je obrovský trh a pre všetkých hráčov na trhu s mobilnými telefónmi je dôležité udržať si na ňom svoju prítomnosť.