Až v rámci 71% slovenských domácností majú muži vyšší plat ako ženy.
Autor OTS
Bratislava 24. apríla (OTS) - Rovnaký príjem priznáva len približne 10% párov žijúcich v rovnakej domácnosti. O niečo horšie sú na tom v nerovnosti príjmov v Česku, kde majú muži vyšší príjem až v 74% domácností a rovnaký príjem má len 9% párov. O niečo lepšie vychádza rovnosť pohlaví v rámci zárobkov v Poľsku, kde sa k vyšším príjmom priznáva približne 66% a v Maďarsku 64% mužov. Keď ide o nákupy, otázka, kto zarobil viac ostáva bokom. Češky, Slovenky, Bulharky, ale i Poľky sa pri nákupoch dokážu jasne presadiť a muži bez nich obyčajne nenakupujú. Vyplýva to z medzinárodného prieskumu, ktorý zadala spoločnosť PROFI CREDIT.
"Vo všetkých spomínaných krajinách rozhodujú o peniazoch viac ženy. Na Slovensku je to 55%, v Česku až 58%, Poľsku a Maďarsku zhodne po 57%. Ženy najčastejšie rozhodujú o nákupoch oblečenia, výdavkoch na deti a potraviny. Na druhej strane muži majú silnejšie slovo pri míňaní za bývanie alebo na rôzne koníčky“ uviedol Richard Lörincz marketingový riaditeľ PROFI CREDIT Slovakia, s.r.o..
Z prieskumu tiež jasne vyplýva, že v troch položkách ťahajú muži za preukázateľne kratší koniec lana. „O výdavkoch za oblečenie rozhoduje na Slovensku a v Bulharsku každý trinásty muž, v Česku a Poľsku len približne každý dvadsiaty muž. Pri viac než polovici týchto nákupov sa ženy rozhodujú samé. Podobné rozloženie síl je aj pri výdavkoch na deti a jedlo“ konkretizuje Richard Lörincz. Vo všeobecnosti sú ale muži tí, ktorí uhrádzajú vyššie sumy. V Česku, Bulharsku a na Slovensku sa cca 1/3 mužov stará o výdavky spojené s bývaním, koníčkami, vybavením domácností, či rodinnou dovolenkou. Výnimkou sú Poliaci, ktorí sa o týchto výdavkoch nielen spoločne rozhodujú, ale ich aj spoločne platia a náklady na nich si delia zvyčajne na polovicu.
"Vo všetkých spomínaných krajinách rozhodujú o peniazoch viac ženy. Na Slovensku je to 55%, v Česku až 58%, Poľsku a Maďarsku zhodne po 57%. Ženy najčastejšie rozhodujú o nákupoch oblečenia, výdavkoch na deti a potraviny. Na druhej strane muži majú silnejšie slovo pri míňaní za bývanie alebo na rôzne koníčky“ uviedol Richard Lörincz marketingový riaditeľ PROFI CREDIT Slovakia, s.r.o..
Z prieskumu tiež jasne vyplýva, že v troch položkách ťahajú muži za preukázateľne kratší koniec lana. „O výdavkoch za oblečenie rozhoduje na Slovensku a v Bulharsku každý trinásty muž, v Česku a Poľsku len približne každý dvadsiaty muž. Pri viac než polovici týchto nákupov sa ženy rozhodujú samé. Podobné rozloženie síl je aj pri výdavkoch na deti a jedlo“ konkretizuje Richard Lörincz. Vo všeobecnosti sú ale muži tí, ktorí uhrádzajú vyššie sumy. V Česku, Bulharsku a na Slovensku sa cca 1/3 mužov stará o výdavky spojené s bývaním, koníčkami, vybavením domácností, či rodinnou dovolenkou. Výnimkou sú Poliaci, ktorí sa o týchto výdavkoch nielen spoločne rozhodujú, ale ich aj spoločne platia a náklady na nich si delia zvyčajne na polovicu.