Ide o žiadosť o oznámenie ukončenia vlastníctva vozidla, o zápis vlastníka vozidla po oznámení ukončenia predchádzajúceho vlastníctva a žiadosť o zrušenie oznámenia ukončenia vlastníctva vozidla.
Autor TASR
Bratislava 11. januára (TASR) – Ministerstvo vnútra SR sprístupnilo pre občanov i podnikateľskú verejnosť tri nové elektronické služby z oblasti dopravných evidencií. Vlastníkom vozidiel sa tak rozširujú možnosti splniť si povinnosti vyplývajúce zo zákona o cestnej premávke bez potreby navštíviť dopravný inšpektorát či pristaviť vozidlo ku kontrole. Ide o žiadosť o oznámenie ukončenia vlastníctva vozidla, žiadosť o zápis vlastníka vozidla po oznámení ukončenia predchádzajúceho vlastníctva a žiadosť o zrušenie oznámenia ukončenia vlastníctva vozidla. TASR informoval tlačový odbor kancelárie ministra vnútra.
Podmienkou používania e-služieb je aktivovaný občiansky preukaz s čipom a so zaručeným elektronickým podpisom, ktorý dostane každý držiteľ elektronického občianskeho preukazu na požiadanie bezplatne.
Elektronické služby na úseku dopravných evidencií sprístupnilo ministerstvo vnútra v apríli 2015. Držitelia elektronických dokladov môžu elektronicky vozidlo prihlásiť či vykonať zmenu v evidencii. S použitím ďalších informačných služieb možno získať prehľad napríklad o exekútorských, súdnych, daňových alebo colných blokáciách vozidla, kontrole jeho originality či o časovom priebehu držby vozidla a o všetkých evidovaných udalostiach vykonaných s vozidlom. Získať sa dá tiež podrobný prehľad o povinnom zmluvnom poistení, technických či emisných kontrolách, štruktúre všetkých vlastníkov či technických údajoch vozidla.
V prípade, že je nevyhnutná návšteva dopravného inšpektorátu, je možné elektronicky si zarezervovať presný termín vybavenia.
Okrem času používatelia e-služieb usporia podľa rezortu vnútra aj na správnych poplatkoch. U služieb, pri ktorých sa vyžaduje zaručený elektronický podpis, je poplatok za každý úkon zlacnený o 50 percent, najviac však o 70 eur.
Tri nové elektronické služby MV SR sú súčasťou projektu Národná evidencia vozidiel 2, budovaného v rámci Operačného programu Informatizácia spoločnosti spolufinancovaného z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Podmienkou používania e-služieb je aktivovaný občiansky preukaz s čipom a so zaručeným elektronickým podpisom, ktorý dostane každý držiteľ elektronického občianskeho preukazu na požiadanie bezplatne.
Elektronické služby na úseku dopravných evidencií sprístupnilo ministerstvo vnútra v apríli 2015. Držitelia elektronických dokladov môžu elektronicky vozidlo prihlásiť či vykonať zmenu v evidencii. S použitím ďalších informačných služieb možno získať prehľad napríklad o exekútorských, súdnych, daňových alebo colných blokáciách vozidla, kontrole jeho originality či o časovom priebehu držby vozidla a o všetkých evidovaných udalostiach vykonaných s vozidlom. Získať sa dá tiež podrobný prehľad o povinnom zmluvnom poistení, technických či emisných kontrolách, štruktúre všetkých vlastníkov či technických údajoch vozidla.
V prípade, že je nevyhnutná návšteva dopravného inšpektorátu, je možné elektronicky si zarezervovať presný termín vybavenia.
Okrem času používatelia e-služieb usporia podľa rezortu vnútra aj na správnych poplatkoch. U služieb, pri ktorých sa vyžaduje zaručený elektronický podpis, je poplatok za každý úkon zlacnený o 50 percent, najviac však o 70 eur.
Tri nové elektronické služby MV SR sú súčasťou projektu Národná evidencia vozidiel 2, budovaného v rámci Operačného programu Informatizácia spoločnosti spolufinancovaného z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.