V prípade zmien v elektronickom mýte, sa od januára 2014 napríklad rozširujú mýtom spoplatnené cesty I. triedy o ďalších zhruba 230 kilometrov.
Autor TASR
Bratislava 3. decembra (TASR) – Za novinky v mýte, ktoré štát na Slovensku zavádza od januára 2014, zaplatí mýtnej spoločnosti SkyToll približne 19 miliónov eur. To je predbežný odhad investičných nákladov, o ktorom v súčasnosti rokuje firma so štátom zastúpeným Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS).
"Návrh, o ktorom sa rokuje, je za všetky legislatívne zmeny. Je to osem oblastí a je to predbežne okolo 19 miliónov eur," uviedol pre TASR generálny riaditeľ spoločnosti SkyToll Matej Okáli. O prevádzkových nákladoch nevie momentálne informovať, pretože s NDS si dohodli princíp, na základe ktorého sa budú tieto dokladovať a robiť podľa skutočne vynaložených nákladov v jednotlivých rokoch.
V prípade zmien v elektronickom mýte, sa od januára 2014 napríklad rozširujú mýtom spoplatnené cesty I. triedy o ďalších zhruba 230 kilometrov (km). Zároveň sa mýto rozšíri aj na všetky cesty II. a III. triedy, ale zatiaľ s nulovou sadzbou. "Je to ďalších viac ako 14.000 km, ktoré je potrebné, či už softvérovo zaimplementovať do systému tak, aby bolo možné sledovať, ako sa vozidlá pohybujú po tejto cestnej sieti alebo na nich vyberať mýto," opísal Okáli.
Na cestách, ktoré budú spoplatnené, je podľa neho súčasne potrebné zaviesť všetky služby, ktoré SkyToll vykonáva. Sú to napríklad možnosti získať palubné jednotky, predplatiť si kredit či získavať informácie o mýte.
SkyToll pritom tvrdí, že väčšinu zmien stihne uskutočniť do januára 2014. "Všetky záležitosti, ktoré sa týkajú výberu mýta, by sme mali stihnúť do 1. januára," avizoval Okáli. Činnosti, ktoré nie sú bezpodmienečne nutné, napríklad kontrola výberu mýta na nových spoplatnených úsekoch, majú byť podľa neho dokončené v prvom štvrťroku 2014.
"Návrh, o ktorom sa rokuje, je za všetky legislatívne zmeny. Je to osem oblastí a je to predbežne okolo 19 miliónov eur," uviedol pre TASR generálny riaditeľ spoločnosti SkyToll Matej Okáli. O prevádzkových nákladoch nevie momentálne informovať, pretože s NDS si dohodli princíp, na základe ktorého sa budú tieto dokladovať a robiť podľa skutočne vynaložených nákladov v jednotlivých rokoch.
V prípade zmien v elektronickom mýte, sa od januára 2014 napríklad rozširujú mýtom spoplatnené cesty I. triedy o ďalších zhruba 230 kilometrov (km). Zároveň sa mýto rozšíri aj na všetky cesty II. a III. triedy, ale zatiaľ s nulovou sadzbou. "Je to ďalších viac ako 14.000 km, ktoré je potrebné, či už softvérovo zaimplementovať do systému tak, aby bolo možné sledovať, ako sa vozidlá pohybujú po tejto cestnej sieti alebo na nich vyberať mýto," opísal Okáli.
Na cestách, ktoré budú spoplatnené, je podľa neho súčasne potrebné zaviesť všetky služby, ktoré SkyToll vykonáva. Sú to napríklad možnosti získať palubné jednotky, predplatiť si kredit či získavať informácie o mýte.
SkyToll pritom tvrdí, že väčšinu zmien stihne uskutočniť do januára 2014. "Všetky záležitosti, ktoré sa týkajú výberu mýta, by sme mali stihnúť do 1. januára," avizoval Okáli. Činnosti, ktoré nie sú bezpodmienečne nutné, napríklad kontrola výberu mýta na nových spoplatnených úsekoch, majú byť podľa neho dokončené v prvom štvrťroku 2014.