Prehľad o tom, s čím sa na Slovensku stretávajú mladí podnikatelia priniesol prieskum, ktorý nedávno realizovalo Združenie mladých podnikateľov Slovenska na vzorke 1000 podnikateľov.
Autor TASR
Bratislava 27. októbra (TASR) - Medzi najväčšie výzvy mladých slovenských podnikateľov v oblasti obchodu patria zvýšenie tržieb, zlepšenie predaja a zvýšenie spokojnosti zákazníkov. Najlepšou cestou, ako im čeliť je prostredníctvom inovácií. Zhodli sa na tom účastníci tretieho ročníka podujatia Podnikateľská fiesta, ktoré sa uskutočnilo v Bratislave.
Prehľad o tom, s čím sa na Slovensku stretávajú mladí podnikatelia priniesol prieskum, ktorý nedávno realizovalo Združenie mladých podnikateľov Slovenska na vzorke 1000 podnikateľov. "Vďaka týmto informáciám vieme nielen správne cieliť naše podporné a vzdelávacie aktivity, no potvrdzuje sa tým aj nutnosť zavádzania inovatívnych riešení v podnikaní," uviedol Ján Solík zo Združenia mladých podnikateľov Slovenska.
Podľa Jara Zacka, spoluzakladateľa Triad Advertising, podnikanie bez inovácií neexistuje. Každý podnikateľ, malý aj veľký, potrebuje neustále sledovať trendy a prispôsobovať sa potrebám ľudí.
Online inovácie však zďaleka nevládnu len oblasti marketingu. Pre podnikateľov a obchodníkov je nevyhnutné sledovať trendy napríklad aj v oblasti bezhotovostných platieb.
Odborník na oblasť bezhotovostnej ekonomiky Martin Dolejš zo spoločnosti Mastercard v diskusii poukázal na skutočnosť, že bezhotovostné platby, a predovšetkým bezkontaktné platby kartou, výrazne napomáhajú ekonomickému rastu a zvyšovaniu obratu obchodníka. Zákazníci na Slovensku si veľmi rýchlo zvykajú na nové digitálne spôsoby platenia a vďaka ich jednoduchosti a bezpečnosti uľahčujú proces nákupu a urýchľujú odbavenie zákazníka. Zároveň dávajú obchodníkom nástroje, ako mať svoj obchod pod kontrolou vďaka jednoducho dostupnému online prostrediu.
O trendoch v oblasti udržateľného podnikania diskutovali zástupcovia menších podnikov, ktoré na tejto filozofii postavili svoje podnikanie, spolu so spoločnosťou Metro Cash&Carry, ktorá už niekoľko rokov princípy zero waste uvádza do svojej obchodnej praxe. Igor Losman, ktorý manažuje prevádzku veľkoobchodu v Ivanke pri Dunaji, uviedol, že zero waste princípy v prevádzkach zavádzajú postupne.
Aj ďalší podnikatelia sa presvedčili, že z témy, ktorá ešte donedávna patrila iba hŕstke vedcov a ekonadšencov, je dnes trend, ktorý ovplyvňuje nákupné správanie zákazníkov.
Tretí ročník podujatia Podnikateľská fiesta zorganizovali Slovak Business Agency, AMI Communications Slovakia v spolupráci so Združením podnikateľov Slovenska, Združením mladých podnikateľov Slovenska a spoločnosťou Metro.
Prehľad o tom, s čím sa na Slovensku stretávajú mladí podnikatelia priniesol prieskum, ktorý nedávno realizovalo Združenie mladých podnikateľov Slovenska na vzorke 1000 podnikateľov. "Vďaka týmto informáciám vieme nielen správne cieliť naše podporné a vzdelávacie aktivity, no potvrdzuje sa tým aj nutnosť zavádzania inovatívnych riešení v podnikaní," uviedol Ján Solík zo Združenia mladých podnikateľov Slovenska.
Podľa Jara Zacka, spoluzakladateľa Triad Advertising, podnikanie bez inovácií neexistuje. Každý podnikateľ, malý aj veľký, potrebuje neustále sledovať trendy a prispôsobovať sa potrebám ľudí.
Online inovácie však zďaleka nevládnu len oblasti marketingu. Pre podnikateľov a obchodníkov je nevyhnutné sledovať trendy napríklad aj v oblasti bezhotovostných platieb.
Odborník na oblasť bezhotovostnej ekonomiky Martin Dolejš zo spoločnosti Mastercard v diskusii poukázal na skutočnosť, že bezhotovostné platby, a predovšetkým bezkontaktné platby kartou, výrazne napomáhajú ekonomickému rastu a zvyšovaniu obratu obchodníka. Zákazníci na Slovensku si veľmi rýchlo zvykajú na nové digitálne spôsoby platenia a vďaka ich jednoduchosti a bezpečnosti uľahčujú proces nákupu a urýchľujú odbavenie zákazníka. Zároveň dávajú obchodníkom nástroje, ako mať svoj obchod pod kontrolou vďaka jednoducho dostupnému online prostrediu.
O trendoch v oblasti udržateľného podnikania diskutovali zástupcovia menších podnikov, ktoré na tejto filozofii postavili svoje podnikanie, spolu so spoločnosťou Metro Cash&Carry, ktorá už niekoľko rokov princípy zero waste uvádza do svojej obchodnej praxe. Igor Losman, ktorý manažuje prevádzku veľkoobchodu v Ivanke pri Dunaji, uviedol, že zero waste princípy v prevádzkach zavádzajú postupne.
Aj ďalší podnikatelia sa presvedčili, že z témy, ktorá ešte donedávna patrila iba hŕstke vedcov a ekonadšencov, je dnes trend, ktorý ovplyvňuje nákupné správanie zákazníkov.
Tretí ročník podujatia Podnikateľská fiesta zorganizovali Slovak Business Agency, AMI Communications Slovakia v spolupráci so Združením podnikateľov Slovenska, Združením mladých podnikateľov Slovenska a spoločnosťou Metro.