Uviedol to dnes na odbornej konferencii Zväzu obchodu a cestovného ruchu (ZOCR) SR v Bratislave guvernér Národnej banky Slovenska (NBS) Jozef Makúch.
Autor TASR
Bratislava 26. mája (TASR) - Na nákup potravín na Slovensku ide približne 18 % z celkového príjmu, v EÚ je to 13 %, čo môže byť asi aj cenami potravín. Uviedol to dnes na odbornej konferencii Zväzu obchodu a cestovného ruchu (ZOCR) SR v Bratislave guvernér Národnej banky Slovenska (NBS) Jozef Makúch.
Oživenie obchodu, aj keď na prvý pohľad menej viditeľné a vyzdvihované, však podľa neho predstavuje dôležitý faktor rozvoja ekonomiky. "Pridaná hodnota vnútorného obchodu z celkových odvetví tvorí približne 21 %, pričom priemer v eurozóne je 19 %. Pridaná hodnota vo vnútornom obchode vzrástla od roku 2000 o takmer 42 %. Jej rast v eurozóne za rovnaké obdobie bol 19-%," priblížil.
Podiel zamestnancov vnútorného obchodu na celkovej zamestnanosti tvorí podľa Makúcha približne 26 %, čo je veľmi podobná úroveň ako v eurozóne. "Počet zamestnancov vo vnútornom obchode však vzrástol od roku 2000 na Slovensku o 36 %, kým v eurozóne o 24 %," dodal guvernér NBS.
Oživenie obchodu, aj keď na prvý pohľad menej viditeľné a vyzdvihované, však podľa neho predstavuje dôležitý faktor rozvoja ekonomiky. "Pridaná hodnota vnútorného obchodu z celkových odvetví tvorí približne 21 %, pričom priemer v eurozóne je 19 %. Pridaná hodnota vo vnútornom obchode vzrástla od roku 2000 o takmer 42 %. Jej rast v eurozóne za rovnaké obdobie bol 19-%," priblížil.
Podiel zamestnancov vnútorného obchodu na celkovej zamestnanosti tvorí podľa Makúcha približne 26 %, čo je veľmi podobná úroveň ako v eurozóne. "Počet zamestnancov vo vnútornom obchode však vzrástol od roku 2000 na Slovensku o 36 %, kým v eurozóne o 24 %," dodal guvernér NBS.