Obchodujú v cudzích menách, náklady ale majú výhradne v korunách. Viacero hotelov preto oprášilo takmer tri roky nepoužívaný nástroj kurzového zabezpečenia u bánk.
Autor TASR
Praha 8. marca (TASR) - Blížiaci sa koniec intervencií Českej národnej banky (ČNB) a očakávané posilnenie koruny stále viac znepokojuje aj hotelierov, ktorí v otázkach menového kurzu spadajú do skupiny exportérov. Obchodujú v cudzích menách, náklady ale majú výhradne v korunách. Viacero hotelov preto oprášilo takmer tri roky nepoužívaný nástroj kurzového zabezpečenia u bánk.
"Negatívny vplyv na hospodárenie očakávam do 5 %. Viac ako pätinu nákladov už teraz máme aj v európskej mene, v tomto rozsahu je potom kurz úplne nepodstatný," povedal šéf najväčšej českej hotelovej siete EuroAgentur Josef Bára. Reťazec si zároveň v banke zafixoval kurz na niekoľko mesiacov dopredu.
Podľa viceprezidenta českej Asociácie hotelov a reštaurácií a šéfa hotelov Artemis a Olympik Vlastislava Šosa po zabezpečení siahol už "značný" počet hotelierov. "V súčasnom období sa čiastky pri zabezpečení kurzu pohybujú v intervaloch 26,30 až 26,80 Kč za euro. Záleží od výšky sumy v eurách a od časového horizontu," doplnil Šos.
Naopak, riaditeľ hotela Radisson Blu Alcron Michal Chour vníma bankové zabezpečenie ako príliš nákladné. Hotel sa preto vydal cestou presviedčania zahraničných klientov, ktorým dáva ceny v korunách. Chour berie posilnenie koruny za istú vec. Podľa neho môže zasiahnuť nielen veľké medzinárodné hotely, ale aj menšie zariadenia, ak tieto vo veľkej miere využívajú zahraničné rezervačné portály typu Booking.com či Expedia.
Posilnenie koruny môže mať nepriaznivý vplyv aj na záujem cudzincov cestovať do Česka. Samotní Česi pritom cudzincov nenahradia. "Špecifikum českého trhu je aj v tom, že disponibilný príjem nestačí na to, aby sa ľudia náhle rozhodli a vyrazili si do Prahy do hotela. To je veľký rozdiel napríklad v porovnaní s Rakúskom," doplnil Chour.
"Negatívny vplyv na hospodárenie očakávam do 5 %. Viac ako pätinu nákladov už teraz máme aj v európskej mene, v tomto rozsahu je potom kurz úplne nepodstatný," povedal šéf najväčšej českej hotelovej siete EuroAgentur Josef Bára. Reťazec si zároveň v banke zafixoval kurz na niekoľko mesiacov dopredu.
Podľa viceprezidenta českej Asociácie hotelov a reštaurácií a šéfa hotelov Artemis a Olympik Vlastislava Šosa po zabezpečení siahol už "značný" počet hotelierov. "V súčasnom období sa čiastky pri zabezpečení kurzu pohybujú v intervaloch 26,30 až 26,80 Kč za euro. Záleží od výšky sumy v eurách a od časového horizontu," doplnil Šos.
Naopak, riaditeľ hotela Radisson Blu Alcron Michal Chour vníma bankové zabezpečenie ako príliš nákladné. Hotel sa preto vydal cestou presviedčania zahraničných klientov, ktorým dáva ceny v korunách. Chour berie posilnenie koruny za istú vec. Podľa neho môže zasiahnuť nielen veľké medzinárodné hotely, ale aj menšie zariadenia, ak tieto vo veľkej miere využívajú zahraničné rezervačné portály typu Booking.com či Expedia.
Posilnenie koruny môže mať nepriaznivý vplyv aj na záujem cudzincov cestovať do Česka. Samotní Česi pritom cudzincov nenahradia. "Špecifikum českého trhu je aj v tom, že disponibilný príjem nestačí na to, aby sa ľudia náhle rozhodli a vyrazili si do Prahy do hotela. To je veľký rozdiel napríklad v porovnaní s Rakúskom," doplnil Chour.