Inovácie v oblasti platieb sa u slovenských klientov doteraz osvedčili. Príkladom sú bezkontaktné technológie, ktoré v roku 2016 predstavovali takmer 40 % všetkých platieb.
Autor TASR
Bratislava 3. marca (TASR)- Služba Google Pay prinesie možnosť platiť nielen mobilom, ale aj tabletom, notebookom, hlasovým asistentom, okuliarmi, či hodinkami. Tieto zariadenia musia byť priamo spojené s kontom na Google, či nepriamo cez mobilný telefón, keď ide o automobil. Pre TASR to povedal Peter Polák zo spoločnosti Softec.
"Nebude už nutné použiť pri platení platobnú kartu. Bez ohľadu na to, či človek nakupuje na internete alebo napríklad na čerpacej stanici, bude môcť platiť bez toho, aby odhaľoval konkrétne čísla kariet obchodníkovi. Ďalšou pridanou hodnotou môže byť schopnosť analyzovať osobné a rodinné financie, prinášať reporting a finančné poradenstvo," vysvetlil Polák.
Táto služba však podľa Poláka nesúvisí s novou smernicou EÚ PSD2, ktorá najmä otvára bankové účty pre tretie strany. "Toto je aktivita, ktorá zatiaľ nesúvisí priamo s PSD2. No v budúcnosti túto smernicu využijú aj technologické spoločnosti. Integrácia na bankové účty totiž ešte prehĺbi schopnosť prinášať pridanú hodnotu. Ak Google využije novú smernicu PSD2 a pripojí sa priamo na bankové účty, bude môcť pôsobiť ako plnohodnotný finančný partner svojich používateľov," konštatoval Polák.
Nová online banka nateraz na slovenskom a ani európskom trhu nepribudne. "Týmto sa Google nestane bankou. Drvivá väčšina jeho príjmov sú príjmy z reklamy. A jednou z najdôležitejších vecí v reklamnom biznise je správne zacielenie. Napríklad ponúkať auto vyššej strednej triedy širokým masám nemá veľký zmysel, pretože 95 % publika si takéto auto nemôže dovoliť. Ak bude Google schopný zostaviť publikum z ľudí, ktorí si takéto auto môžu dovoliť, predajca takéhoto auta bude výrazne ochotnejší minúť peniaze na takto zacielenú reklamu, pretože vie, že bude účinnejšia. A na to, aby takéto publikum zostavil, potrebuje poznať naše financie. Takže Google tieto kroky robí primárne preto, aby zlepšil svoj reklamný biznis, nie preto, aby sa postupne stal plnohodnotnou bankou," dodal Polák.
Nová služba je dostupná na Slovensku všade tam, kde je možné platiť bezkontaktne. Služba funguje na telefónoch a tabletoch, ktoré sú vybavené operačným systémom Android 4.4 alebo vyšším a podporujú technológiu NFC. Tento nový spôsob platenia môžu od 28. februára využívať všetci držitelia platobných kariet Mastercard a Visa vydaných bankami.
Inovácie v oblasti platieb sa u slovenských klientov doteraz osvedčili. Príkladom sú bezkontaktné technológie, ktoré v roku 2016 predstavovali takmer 40 % všetkých platieb. Zahraničné prieskumy pritom hovoria aj v prospech platenia telefónom, keďže šesť z 10 ľudí chce používať inteligentné zariadenia takmer v každej oblasti svojho života, vrátane platieb.
"Nebude už nutné použiť pri platení platobnú kartu. Bez ohľadu na to, či človek nakupuje na internete alebo napríklad na čerpacej stanici, bude môcť platiť bez toho, aby odhaľoval konkrétne čísla kariet obchodníkovi. Ďalšou pridanou hodnotou môže byť schopnosť analyzovať osobné a rodinné financie, prinášať reporting a finančné poradenstvo," vysvetlil Polák.
Táto služba však podľa Poláka nesúvisí s novou smernicou EÚ PSD2, ktorá najmä otvára bankové účty pre tretie strany. "Toto je aktivita, ktorá zatiaľ nesúvisí priamo s PSD2. No v budúcnosti túto smernicu využijú aj technologické spoločnosti. Integrácia na bankové účty totiž ešte prehĺbi schopnosť prinášať pridanú hodnotu. Ak Google využije novú smernicu PSD2 a pripojí sa priamo na bankové účty, bude môcť pôsobiť ako plnohodnotný finančný partner svojich používateľov," konštatoval Polák.
Nová online banka nateraz na slovenskom a ani európskom trhu nepribudne. "Týmto sa Google nestane bankou. Drvivá väčšina jeho príjmov sú príjmy z reklamy. A jednou z najdôležitejších vecí v reklamnom biznise je správne zacielenie. Napríklad ponúkať auto vyššej strednej triedy širokým masám nemá veľký zmysel, pretože 95 % publika si takéto auto nemôže dovoliť. Ak bude Google schopný zostaviť publikum z ľudí, ktorí si takéto auto môžu dovoliť, predajca takéhoto auta bude výrazne ochotnejší minúť peniaze na takto zacielenú reklamu, pretože vie, že bude účinnejšia. A na to, aby takéto publikum zostavil, potrebuje poznať naše financie. Takže Google tieto kroky robí primárne preto, aby zlepšil svoj reklamný biznis, nie preto, aby sa postupne stal plnohodnotnou bankou," dodal Polák.
Nová služba je dostupná na Slovensku všade tam, kde je možné platiť bezkontaktne. Služba funguje na telefónoch a tabletoch, ktoré sú vybavené operačným systémom Android 4.4 alebo vyšším a podporujú technológiu NFC. Tento nový spôsob platenia môžu od 28. februára využívať všetci držitelia platobných kariet Mastercard a Visa vydaných bankami.
Inovácie v oblasti platieb sa u slovenských klientov doteraz osvedčili. Príkladom sú bezkontaktné technológie, ktoré v roku 2016 predstavovali takmer 40 % všetkých platieb. Zahraničné prieskumy pritom hovoria aj v prospech platenia telefónom, keďže šesť z 10 ľudí chce používať inteligentné zariadenia takmer v každej oblasti svojho života, vrátane platieb.