Na celej trase budúcej R4 prebieha výrub drevín a kríkov, najviac zalesnenými sú lokality okolo portálov tunela Okruhliak.
Autor TASR
Prešov 4. decembra (TASR) - Medzi prvými činnosťami, ktoré sa realizujú na stavenisku stavby R4 Prešov - severný obchvat, II. etapa s tunelom Okruhliak, sú pyrotechnický a archeologický prieskum, odstraňovanie kríkov a drevín a sondáže káblových a potrubných vedení pre plynulý začiatok prekládok inžinierskych sietí. TASR o tom informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.
Spomenuté práce sú podľa jej slov vykonávané aj v aktuálnom čase, avšak vždy v závislosti od poveternostných podmienok. "NDS odštartovala výstavbu ďalšej časti prešovského obchvatu na konci septembra tohto roka. Vo výstavbe je už aj prístupová cesta k portálu tunela Okruhliak, po ktorej sa dostanú ťažké mechanizmy, aby po terénnych úpravách mohli začať práce na jeho razení," povedala Žgravčáková.
Ako pokračovala, počas prvotných archeologických prác bolo objavených niekoľko lokalít s nálezmi predmetov z mladšej doby kamennej až vrcholného stredoveku. "Dokonca sme objavili pece z doby bronzovej. V rámci pyrotechnického prieskumu sme skontrolovali 916.118 štvorcových metrov plochy a medzi nálezy sa zaradili aj delostrelecké granáty mínometné," uviedla Žgravčáková.
Na celej trase budúcej R4 prebieha výrub drevín a kríkov, najviac zalesnenými sú lokality okolo portálov tunela Okruhliak.
"Zatiaľ bolo potrebné odstrániť 6000 stromov a takmer 50.000 štvorcových metrov kríkov. Keďže trasa križuje vodné toky potokov Sekčov, Dzikov, Kapušanského potoka, ale aj železničnú trať, je potrebné vybudovať prístupové komunikácie k portálom tunela," priblížila hovorkyňa NDS.
Ako povedala, po ukončení prieskumov budú pokračovať v zemných prácach a začnú sa vŕtať skúšobné pilóty pre mosty. Už od začiatku výstavby sú na mieste prítomní mnohí špecialisti a viacero mechanizmov - od bagrov po buldozéry, valce, nákladné autá, vŕtacie súpravy až po žeriavy.
R4 Prešov - severný obchvat, II. etapa bude mať dĺžku 10,2 kilometra. Jeho súčasťou bude 12 mostov, jedna mimoúrovňová križovatka Kapušany a 1,8 kilometra dlhý tunel Okruhliak.
Spomenuté práce sú podľa jej slov vykonávané aj v aktuálnom čase, avšak vždy v závislosti od poveternostných podmienok. "NDS odštartovala výstavbu ďalšej časti prešovského obchvatu na konci septembra tohto roka. Vo výstavbe je už aj prístupová cesta k portálu tunela Okruhliak, po ktorej sa dostanú ťažké mechanizmy, aby po terénnych úpravách mohli začať práce na jeho razení," povedala Žgravčáková.
Ako pokračovala, počas prvotných archeologických prác bolo objavených niekoľko lokalít s nálezmi predmetov z mladšej doby kamennej až vrcholného stredoveku. "Dokonca sme objavili pece z doby bronzovej. V rámci pyrotechnického prieskumu sme skontrolovali 916.118 štvorcových metrov plochy a medzi nálezy sa zaradili aj delostrelecké granáty mínometné," uviedla Žgravčáková.
Na celej trase budúcej R4 prebieha výrub drevín a kríkov, najviac zalesnenými sú lokality okolo portálov tunela Okruhliak.
"Zatiaľ bolo potrebné odstrániť 6000 stromov a takmer 50.000 štvorcových metrov kríkov. Keďže trasa križuje vodné toky potokov Sekčov, Dzikov, Kapušanského potoka, ale aj železničnú trať, je potrebné vybudovať prístupové komunikácie k portálom tunela," priblížila hovorkyňa NDS.
Ako povedala, po ukončení prieskumov budú pokračovať v zemných prácach a začnú sa vŕtať skúšobné pilóty pre mosty. Už od začiatku výstavby sú na mieste prítomní mnohí špecialisti a viacero mechanizmov - od bagrov po buldozéry, valce, nákladné autá, vŕtacie súpravy až po žeriavy.
R4 Prešov - severný obchvat, II. etapa bude mať dĺžku 10,2 kilometra. Jeho súčasťou bude 12 mostov, jedna mimoúrovňová križovatka Kapušany a 1,8 kilometra dlhý tunel Okruhliak.