Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili verejné obstarávanie na implementáciu rádiového systému GSM-R do siete železníc na úseku Varín – Košice – Čierna nad Tisou - štátna hranica.
Autor TASR
Bratislava 5. augusta (TASR) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili verejné obstarávanie na implementáciu rádiového systému GSM-R do siete železníc na úseku Varín – Košice – Čierna nad Tisou - štátna hranica. Predpokladaná hodnota zákazky je takmer 40 miliónov eur, lehota výstavby je 600 dní. Informovala o tom hovorkyňa ŽSR Ria Feik Achbergerová.
"Ide o vybudovanie líniového rádiodispečerského dorozumievacieho systému GSM-R, ktorý zabezpečí mobilnú telekomunikačnú a dátovú komunikáciu pre potreby železničnej prevádzky a pre zavedenie systému ERTMS, čiže Európskeho systému riadenia železničnej dopravy na úseku železničnej infraštruktúry Varín – Košice – Čierna nad Tisou," uviedol štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR Jaroslav Kmeť.
ERTMS sa skladá z dvoch základných zložiek. Rádiový systém GSM-R má slúžiť na zabezpečenie hlasovej a dátovej komunikácie v železničnej infraštruktúre využitím štandardného globálneho systému mobilnej komunikácie (GSM), použitím frekvencií osobitne vyhradených pre železničné aplikácie. Európsky systém zabezpečenia jazdy vlakov (ETCS) má zabezpečiť prenos informácií z technických zariadení inštalovaných v železničnej infraštruktúre do hnacieho vozidla a poskytovať rušňovodičovi informácie potrebné na jazdu vlaku.
Predpokladaná hodnota zákazky vo verejnom obstarávaní je v sume 39.392.199 eur. "Vybudovanie rádiovej siete na úseku Varín – Košice – Čierna nad Tisou pozostáva najmä z výstavby anténnych stožiarov s technologickým kontajnerom pre rádiovú sieť GSM-R, potrebnej infraštruktúry, ako sú prípojky nn, prenosové zariadenia, terminály GSM-R, základňové rádiostanice BTS s anténnym systémom, elektronická zabezpečovacia signalizácia, klimatizácie a optická kabelizácia závesná na existujúcich stĺpoch trakčného vedenia," informovali ŽSR.
Hlavným účelom stavby je vybudovať digitálnu rádiovú komunikačnú sieť GSM-R podľa štandardov definovaných v legislatíve EÚ a SR. Stavba je líniového charakteru a je pokračovaním už vybudovanej mobilnej rádiovej siete GSM-R SK na trase Bratislava – Žilina – Čadca – štátna hranica SR/ČR.
"Ide o vybudovanie líniového rádiodispečerského dorozumievacieho systému GSM-R, ktorý zabezpečí mobilnú telekomunikačnú a dátovú komunikáciu pre potreby železničnej prevádzky a pre zavedenie systému ERTMS, čiže Európskeho systému riadenia železničnej dopravy na úseku železničnej infraštruktúry Varín – Košice – Čierna nad Tisou," uviedol štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR Jaroslav Kmeť.
ERTMS sa skladá z dvoch základných zložiek. Rádiový systém GSM-R má slúžiť na zabezpečenie hlasovej a dátovej komunikácie v železničnej infraštruktúre využitím štandardného globálneho systému mobilnej komunikácie (GSM), použitím frekvencií osobitne vyhradených pre železničné aplikácie. Európsky systém zabezpečenia jazdy vlakov (ETCS) má zabezpečiť prenos informácií z technických zariadení inštalovaných v železničnej infraštruktúre do hnacieho vozidla a poskytovať rušňovodičovi informácie potrebné na jazdu vlaku.
Predpokladaná hodnota zákazky vo verejnom obstarávaní je v sume 39.392.199 eur. "Vybudovanie rádiovej siete na úseku Varín – Košice – Čierna nad Tisou pozostáva najmä z výstavby anténnych stožiarov s technologickým kontajnerom pre rádiovú sieť GSM-R, potrebnej infraštruktúry, ako sú prípojky nn, prenosové zariadenia, terminály GSM-R, základňové rádiostanice BTS s anténnym systémom, elektronická zabezpečovacia signalizácia, klimatizácie a optická kabelizácia závesná na existujúcich stĺpoch trakčného vedenia," informovali ŽSR.
Hlavným účelom stavby je vybudovať digitálnu rádiovú komunikačnú sieť GSM-R podľa štandardov definovaných v legislatíve EÚ a SR. Stavba je líniového charakteru a je pokračovaním už vybudovanej mobilnej rádiovej siete GSM-R SK na trase Bratislava – Žilina – Čadca – štátna hranica SR/ČR.