Dočasne poverený minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) dodal, že je to veľký krok smerom k zvýšeniu bezpečnosti na trati.
Autor TASR
Bratislava 22. marca (TASR) – Združenie Společnost KONTRON+AŽD+EŽ v stredu podpísalo zmluvu na Implementáciu GSM-R do siete Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) na úseku Varín – Košice – Čierna nad Tisou – štátna hranica. Hodnota zákazky bola vysúťažená v sume 39,38 milióna eur a lehota výstavby je 600 dní odo dňa odovzdania prvého staveniska. V stredu o tom informovali ŽSR.
"Hlavným účelom stavby je vybudovať digitálnu rádiovú komunikačnú sieť GSM-R podľa štandardov definovaných v legislatíve EÚ a SR. Stavba je líniového charakteru a je pokračovaním už vybudovanej mobilnej rádiovej siete GSM-R SK na trase Bratislava – Žilina – Čadca – štátna hranica SR/ČR," spresnili ŽSR. Dočasne poverený minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) dodal, že je to veľký krok smerom k zvýšeniu bezpečnosti na trati. "Vďaka systému GSM-R vieme minimalizovať nehody, aké sme nedávno videli v Grécku alebo aj pod Strečnom minulý rok. Som rád, že sa nám podarilo na tento účel získať prostriedky z CEF-u," uviedol Doležal.
Vybudovanie rádiovej siete na úseku Varín – Košice – Čierna nad Tisou pozostáva najmä z výstavby anténnych stožiarov s technologickým kontajnerom pre rádiovú sieť GSM-R, potrebnej infraštruktúry ako sú elektrické prípojky, prenosové zariadenia, terminály GSM-R, základňové rádiostanice BTS s anténnym systémom, elektronická zabezpečovacia signalizácia, klimatizácie a optická kabelizácia závesná na existujúcich stĺpoch trakčného vedenia. Dĺžka úseku je 329 kilometrov.
"Hlavným účelom stavby je vybudovať digitálnu rádiovú komunikačnú sieť GSM-R podľa štandardov definovaných v legislatíve EÚ a SR. Stavba je líniového charakteru a je pokračovaním už vybudovanej mobilnej rádiovej siete GSM-R SK na trase Bratislava – Žilina – Čadca – štátna hranica SR/ČR," spresnili ŽSR. Dočasne poverený minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) dodal, že je to veľký krok smerom k zvýšeniu bezpečnosti na trati. "Vďaka systému GSM-R vieme minimalizovať nehody, aké sme nedávno videli v Grécku alebo aj pod Strečnom minulý rok. Som rád, že sa nám podarilo na tento účel získať prostriedky z CEF-u," uviedol Doležal.
Vybudovanie rádiovej siete na úseku Varín – Košice – Čierna nad Tisou pozostáva najmä z výstavby anténnych stožiarov s technologickým kontajnerom pre rádiovú sieť GSM-R, potrebnej infraštruktúry ako sú elektrické prípojky, prenosové zariadenia, terminály GSM-R, základňové rádiostanice BTS s anténnym systémom, elektronická zabezpečovacia signalizácia, klimatizácie a optická kabelizácia závesná na existujúcich stĺpoch trakčného vedenia. Dĺžka úseku je 329 kilometrov.