Podľa slov technickej pracovníčky Slovenskej správy ciest Kataríny Germánovej z premávky po moste boli prechodne vylúčené vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 15 ton.
Autor TASR
,aktualizované Komárno 17. mája (TASR) - Vážsky most v Komárne bol v nedeľu uzatvorený pre zaťažovaciu skúšku, ktorá je potrebná na posúdenie nosnej konštrukcie mosta cez Váh. Šesťdesiatštyri rokov starý most museli na určitý čas podoprieť, aby po ňom mohli opäť jazdiť aj nákladné autá. Rekonštrukcia Vážskeho mosta je nutná pre jeho technický stav a celkovú životnosť.
Stanislav Šuster z VÚIS Mosty s. r. o. pre TASR uviedol, že na skúške mosta sa zúčastnilo šesť 25-tonových vozidiel, ktoré postupne zaťažili most hmotnosťou 150 ton. "Meriame napríklad priehyby nosnej konštrukcie, pootočenia, posuny či nakláňanie pilierov," spresnil.
Podľa slov technickej pracovníčky Slovenskej správy ciest Kataríny Germánovej z premávky po moste boli prechodne vylúčené vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 15 ton.
"Aby mohol byť most využitý aj pre nákladnú dopravu, dočasne sme ho podopreli. Tá podpera zatiaľ nie je aktivovaná, lebo najskôr musela byť urobená zaťažovacia skúška. Výsledky meraní budú vyhodnotené do dvoch týždňov," povedala Germánová.
Most musí byť voľný, aby sa mohli merať priehyby. Podperná konštrukcia sa aktivuje až po meraniach, zhotoviteľ pomocou lisov pritlačí podperu ku konštrukcii mosta, dodala.
Stanislav Šuster z VÚIS Mosty s. r. o. pre TASR uviedol, že na skúške mosta sa zúčastnilo šesť 25-tonových vozidiel, ktoré postupne zaťažili most hmotnosťou 150 ton. "Meriame napríklad priehyby nosnej konštrukcie, pootočenia, posuny či nakláňanie pilierov," spresnil.
Podľa slov technickej pracovníčky Slovenskej správy ciest Kataríny Germánovej z premávky po moste boli prechodne vylúčené vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 15 ton.
"Aby mohol byť most využitý aj pre nákladnú dopravu, dočasne sme ho podopreli. Tá podpera zatiaľ nie je aktivovaná, lebo najskôr musela byť urobená zaťažovacia skúška. Výsledky meraní budú vyhodnotené do dvoch týždňov," povedala Germánová.
Most musí byť voľný, aby sa mohli merať priehyby. Podperná konštrukcia sa aktivuje až po meraniach, zhotoviteľ pomocou lisov pritlačí podperu ku konštrukcii mosta, dodala.