Okrem zastavenia dopravy na piatich tratiach či zníženia počtu prímestských spojov na šiestich tratiach zavádza dopravca základ pre taktovú dopravu na celom Slovensku.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 4. decembra (TASR) – Od polnoci 9. decembra začne na železnici platiť nový cestovný poriadok.
Osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pristupuje k pravidelnej každoročnej zmene grafikonu. Okrem zastavenia dopravy na piatich tratiach či zníženia počtu prímestských spojov na šiestich tratiach zavádza dopravca základ pre taktovú dopravu na celom Slovensku. To znamená, že väčšina spojov bude od 9. decembra premávať v pravidelných časových intervaloch.
"Predpokladáme, že do roku 2014 by sme už mohli mať na Slovensku funkčný taktový grafikon," povedal na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR Jiří Kubáček.
Vo vnútroštátnej doprave sa od 9. decembra zastaví osobná železničná doprava na tratiach z Turne nad Bodvou cez Plešivec po Jesenské, z Prievidze po Nitrianske Pravno, zo Starej Ľubovne po Plaveč, zo Spišských Vlachov po Spišské Podhradie a z Bánoviec nad Ondavou po Veľké Kapušany.
Výrazne znížené počty prímestských vlakov budú na úsekoch z Leopoldova po Nové Mesto nad Váhom, z Hronskej Dúbravy po Banskú Štiavnicu, z Liptovského Hrádku po Poprad Tatry, z Kežmarku po Starú Ľubovňu, z Turne nad Bodvou po Košice a z Lipian po Plaveč.
V rámci diaľkovej vnútroštátnej dopravy sa od nového cestovného poriadku rozširuje počet diaľkových vlakov. A to najmä na tratiach z Bratislavy do Zvolena či zo Zvolena do Žiliny a do Košíc, ale aj z Bratislavy do Prievidze. Dopravca tiež zavádza nový expresný vlak Chopok, ktorý bude jazdiť medzi Košicami a Bratislavou.
V medzištátnej doprave bude na trati z Budapešti cez Bratislavu a do Brna vedený nový pár vlakov. Novinkou bude aj predĺženie trasy vlakov EuroCity (EC) Moravia do Varšavy.
Osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pristupuje k pravidelnej každoročnej zmene grafikonu. Okrem zastavenia dopravy na piatich tratiach či zníženia počtu prímestských spojov na šiestich tratiach zavádza dopravca základ pre taktovú dopravu na celom Slovensku. To znamená, že väčšina spojov bude od 9. decembra premávať v pravidelných časových intervaloch.
"Predpokladáme, že do roku 2014 by sme už mohli mať na Slovensku funkčný taktový grafikon," povedal na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR Jiří Kubáček.
Vo vnútroštátnej doprave sa od 9. decembra zastaví osobná železničná doprava na tratiach z Turne nad Bodvou cez Plešivec po Jesenské, z Prievidze po Nitrianske Pravno, zo Starej Ľubovne po Plaveč, zo Spišských Vlachov po Spišské Podhradie a z Bánoviec nad Ondavou po Veľké Kapušany.
Výrazne znížené počty prímestských vlakov budú na úsekoch z Leopoldova po Nové Mesto nad Váhom, z Hronskej Dúbravy po Banskú Štiavnicu, z Liptovského Hrádku po Poprad Tatry, z Kežmarku po Starú Ľubovňu, z Turne nad Bodvou po Košice a z Lipian po Plaveč.
V rámci diaľkovej vnútroštátnej dopravy sa od nového cestovného poriadku rozširuje počet diaľkových vlakov. A to najmä na tratiach z Bratislavy do Zvolena či zo Zvolena do Žiliny a do Košíc, ale aj z Bratislavy do Prievidze. Dopravca tiež zavádza nový expresný vlak Chopok, ktorý bude jazdiť medzi Košicami a Bratislavou.
V medzištátnej doprave bude na trati z Budapešti cez Bratislavu a do Brna vedený nový pár vlakov. Novinkou bude aj predĺženie trasy vlakov EuroCity (EC) Moravia do Varšavy.
Vlaky sa budú opäť premenovávať
Vlaky na Slovensku sa budú v roku 2013 opäť premenovávať. Je teda možné, že po slovenských koľajniciach bude zase premávať namiesto súčasného Liptova alebo Dargova rýchlik Aspirín či Obchodné centrum Mirage podobne, ako tomu bolo asi pred rokom.
Osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) chce totiž znovu ponúkať vlaky súkromným firmám, aby ich mohli nazvať buď po svojich výrobkoch, alebo spoločnostiach. "Pristúpime aj k možnosti využívania tohto mediálneho priestoru," uviedol dnes pre TASR riaditeľ úseku obchodu ZSSK Jozef Schmidt.
Komerčné názvy vlakov by sa mali stať realitou v roku 2013 počas pravidelných zmien v cestovnom poriadku. A to buď pri úpravách v marci, alebo v júni. Dopravca však chce nové názvy najprv hodnotiť a odsúhlasovať. "Názov vlaku budeme posudzovať a v prípade, že nebude spĺňať naše predstavy, bude odmietnutý," dodal Schmidt.
Takéto pomenovania vlakov, ktoré slúžia ako reklama pre firmy či ich produkty, fungovali už aj v minulosti. V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam. Dôvodom bolo najmä to, že názvy mali zlý dopad na orientáciu cestujúcich.
"Jedným smerom sa ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov," argumentoval vlani dopravca ZSSK. A nenaplnili sa ani finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama spoločnosti priniesť.
Podľa terajšieho vedenia ZSSK však komerčné názvy zmysel majú a prinesú aj finančné prostriedky. Zmätku pre ľudí sa dopravca neobáva. "Cestujúci potrebuje cestovať a potrebuje mať nastavený grafikon a odchody vlakov. Názov nie je vo väčšine rozhodujúci," doplnil Schmidt.
Vlaky na Slovensku sa budú v roku 2013 opäť premenovávať. Je teda možné, že po slovenských koľajniciach bude zase premávať namiesto súčasného Liptova alebo Dargova rýchlik Aspirín či Obchodné centrum Mirage podobne, ako tomu bolo asi pred rokom.
Osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) chce totiž znovu ponúkať vlaky súkromným firmám, aby ich mohli nazvať buď po svojich výrobkoch, alebo spoločnostiach. "Pristúpime aj k možnosti využívania tohto mediálneho priestoru," uviedol dnes pre TASR riaditeľ úseku obchodu ZSSK Jozef Schmidt.
Komerčné názvy vlakov by sa mali stať realitou v roku 2013 počas pravidelných zmien v cestovnom poriadku. A to buď pri úpravách v marci, alebo v júni. Dopravca však chce nové názvy najprv hodnotiť a odsúhlasovať. "Názov vlaku budeme posudzovať a v prípade, že nebude spĺňať naše predstavy, bude odmietnutý," dodal Schmidt.
Takéto pomenovania vlakov, ktoré slúžia ako reklama pre firmy či ich produkty, fungovali už aj v minulosti. V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam. Dôvodom bolo najmä to, že názvy mali zlý dopad na orientáciu cestujúcich.
"Jedným smerom sa ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov," argumentoval vlani dopravca ZSSK. A nenaplnili sa ani finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama spoločnosti priniesť.
Podľa terajšieho vedenia ZSSK však komerčné názvy zmysel majú a prinesú aj finančné prostriedky. Zmätku pre ľudí sa dopravca neobáva. "Cestujúci potrebuje cestovať a potrebuje mať nastavený grafikon a odchody vlakov. Názov nie je vo väčšine rozhodujúci," doplnil Schmidt.