Stavať ho bude združenie firiem Salini Impregilo a Dúha. To predložilo v súťaži tretiu najnižšiu cenu, dve predchádzajúce NDS z tendra vylúčila.
Autor TASR
Bratislava 11. júna (TASR) - Tunel, ktorý bude po dobudovaní najdlhším na Slovensku, sa môže začať stavať. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dnes podpísala zmluvu na výstavbu úseku diaľnice D1 medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou Skalou, ktorej súčasťou je aj 7,5-kilometrový (km) tunel Višňové.
"Úsek bude postavený za necelých 410 miliónov eur a financovaný dvojfázovo z Operačného programu Doprava a z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra," priblížil hovorca NDS Marcel Jánošík.
Stavať ho bude združenie firiem Salini Impregilo a Dúha. To predložilo v súťaži tretiu najnižšiu cenu, dve predchádzajúce NDS z tendra vylúčila.
Diaľničný úsek je dlhý 13,5 km, okrem tunela Višňové sa na jeho trase nachádza sedem mostov a 900 metrov protihlukových stien. Dokončenie tejto časti diaľnice je naplánované na rok 2019.
"Plníme sľuby a diaľnice staviame na všetkých najdôležitejších ťahoch," zdôraznil pri tejto príležitosti minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD). Vybudovanie úseku podľa diaľničiarov odkloní dopravu z cesty prvej triedy v Žiline a v Strečnianskej úžine. "Vďaka nemu sa motoristi vyhnú zápcham na ceste pod hradom Strečno a dostanú sa rýchlo a bezpečne smerom na východ Slovenska," doplnil Jánošík. Cesta zo Žiliny do Martina sa pre motoristov podľa jeho slov skráti približne o 15 minút.
Nová diaľnica má zároveň odbremeniť obyvateľov Žiliny a jej prímestských častí a zmierniť negatívne účinky dopravy na kvalitu života ľudí.
"Úsek bude postavený za necelých 410 miliónov eur a financovaný dvojfázovo z Operačného programu Doprava a z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra," priblížil hovorca NDS Marcel Jánošík.
Stavať ho bude združenie firiem Salini Impregilo a Dúha. To predložilo v súťaži tretiu najnižšiu cenu, dve predchádzajúce NDS z tendra vylúčila.
Diaľničný úsek je dlhý 13,5 km, okrem tunela Višňové sa na jeho trase nachádza sedem mostov a 900 metrov protihlukových stien. Dokončenie tejto časti diaľnice je naplánované na rok 2019.
"Plníme sľuby a diaľnice staviame na všetkých najdôležitejších ťahoch," zdôraznil pri tejto príležitosti minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD). Vybudovanie úseku podľa diaľničiarov odkloní dopravu z cesty prvej triedy v Žiline a v Strečnianskej úžine. "Vďaka nemu sa motoristi vyhnú zápcham na ceste pod hradom Strečno a dostanú sa rýchlo a bezpečne smerom na východ Slovenska," doplnil Jánošík. Cesta zo Žiliny do Martina sa pre motoristov podľa jeho slov skráti približne o 15 minút.
Nová diaľnica má zároveň odbremeniť obyvateľov Žiliny a jej prímestských častí a zmierniť negatívne účinky dopravy na kvalitu života ľudí.