Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Ekonomika

Najhodnotnejšou značkou sveta sa stal Google

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Apple, ktorý vlani zosadil Google z prvého miesta v rebríčku, svoje postavenie v tomto roku stratil.

New York 8. júna (TASR) - Google sa podľa každoročného rebríčka BrandZ spoločnosti Millward Brown stal najhodnotnejšou značkou sveta. Firma ohodnotila internetový gigant na 229,2 miliardy USD (201,97 miliardy eur), čo predstavuje medziročný nárast o 32 %. Informovala o tom agentúra DPA.

Dôvodom pre víťazstvo Google sa stala stratégia v oblasti inovácií. Google, napríklad, nedávno ohlásil víziu, v rámci ktorej chce umelú inteligenciu priviesť do bežného života.

Apple, ktorý vlani zosadil Google z prvého miesta v rebríčku, svoje postavenie v tomto roku stratil. Trhová hodnota značky klesla o 9 % na 228,5 miliardy USD. Na ďalších miestach sa nachádzajú Microsoft (121,8 miliardy USD, +5 %), telekomunikačný koncern AT&T (107,4 miliardy USD, +20 %) a Facebook (102,5 miliardy USD, +44 %).

Najhodnotnejšou nemeckou značkou sa stal SAP, ktorý sa s 39 miliardami USD usadil na 22. mieste. Hneď po ňom nasleduje Deutsche Telekom s hodnotou 33,7 miliardy USD. Automobilový koncern BMW sa zaradil na 33. miesto s hodnotou 26,8 miliardy USD, na 39. mieste sa nachádza Mercedes-Benz so sumou 22,7 miliardy USD.

Millward Brown vypracúva rebríček na základe analýzy výsledkov hospodárenia, prieskumov mienky spotrebiteľov a prognóz. V poradí ide o 10. zverejnenú štúdiu. Podobný rebríček vypracúva aj spoločnosť Interbrand, v ňom bol naposledy na prvom mieste Apple a Google až za ním.

(1 EUR = 1,1348 USD)