Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Ekonomika

Najmodernejšie platobné metódy väčšina firiem na Slovensku odmieta

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Uprednostňujú radšej bankové prevody alebo iné spôsoby s dlhšou tradíciou a v budúcnosti to ani neplánujú meniť.

Bratislava 13. novembra (TASR) - Iba tretina firiem na Slovensku ponúka zákazníkom, aby faktúry platili najmodernejšími metódami – online prevodom, z digitálnej peňaženky alebo kryptomenami. Uprednostňujú radšej bankové prevody alebo iné spôsoby s dlhšou tradíciou a v budúcnosti to ani neplánujú meniť. Vyplýva to z najnovšej štúdie „European Payment Practices 2018", vypracovanej spoločnosťou EOS KSI, ktorá sa zaoberá manažmentom pohľadávok.

Digitálne platobné metódy vo firmách nie sú populárne, napríklad online prevod ponúka na Slovensku len 28 % obchodníkov. Nie je to preto, že čakajú na príležitosť alebo im v tom bránia technické možnosti. Až 58 % povedalo, že nad online platbami ani neuvažuje a  14 %, že to teraz nemá v pláne.

Ešte slabšiu ochotu vidieť pri mobilných platbách, digitálnych peňaženkách či kryptomenách, ako je napríklad bitcoin. Platbu pomocou nich ponúka len minimum firiem a zavádzať ich ani neplánujú. Napríklad nad mobilnými platbami ani neuvažuje 82 % firiem, nad kryptomenami až 95 %.

"Paradoxom je, že hoci firmy nechcú moderné platobné metódy používať, až tretina z nich si myslí, že ich zavedenie môže zvýšiť percento načas uhradených platieb. Podobné zmýšľanie vidieť v celej Európe, firmy jednoducho ostávajú pri formách platieb, ktoré roky poznajú," vysvetľuje obchodný riaditeľ spoločnosti EOS KSI Slovensko Peter Hetteš.

Z tradičných platobných metód sú na Slovensku najviac rozšírené bankové prevody či nákupy na faktúru, ktoré ponúka vyše polovica firiem, ale aj zálohové platby, hotovosť či splátkové kalendáre, ktoré má asi tretina z nich.

EOS štúdia „European Payment Practices" sa uskutočnila už jedenástykrát. Na jar 2018 nezávislý inštitút pre prieskum trhu Kantar TNS oslovil 3400 odborníkov zo 17 európskych krajín, z toho 200 spoločností zo Slovenska.