Túto tému chce podľa vlastných slov opäť otvoriť v súvislosti so zjavne príliš nízkymi cenami v tendroch na výstavbu niektorých úsekov diaľnic na Slovensku.
Autor TASR
Bratislava 24. novembra (TASR) - Najnižšia a najvyššia cenová ponuka by mali byť pri verejných obstarávaniach automaticky vyraďované. Myslí si to predseda vlády Robert Fico (Smer-SD). Túto tému chce podľa vlastných slov opäť otvoriť v súvislosti so zjavne príliš nízkymi cenami v tendroch na výstavbu niektorých úsekov diaľnic na Slovensku.
Nikto totiž podľa premiéra neverí, že sa dá diaľničná stavba realizovať za tretinovú cenu oproti pôvodnému expertnému odhadu štátu, ako to ponúka združenie firiem Skanska SK a Strabag v prípade úseku D1 z Lietavskej Lúčky cez Višňové po Dubnú Skalu. Jeho súčasťou je aj náročný tunel Višňové.
"Neverím, že je schopná postaviť ten tunel za tieto peniaze. Myslím si, že táto spoločnosť automaticky počíta s nejakými dodatkami. Nie je možné, aby bol rozdiel dve tretiny v cene oproti štátnej expertíze," povedal Fico v piatok (23.11.) v Bruseli. Zatiaľ čo predpokladané stavebné náklady na úsek sú podľa štátnej a rezortnej expertízy 896,5 milióna eur, ponuka víťazného združenia firiem v súťaži bola 338,3 milióna eur.
Za organizovanie verejných obstarávaní a zabezpečenie výstavby diaľnic je podľa Fica zodpovedný minister dopravy Ján Počiatek (nominant Smer-SD). Už v najbližších dňoch chce predseda vlády absolvovať kontrolný deň na tomto rezorte a témou budú aj ceny na dopravnú infraštruktúru.
"Ak budeme pokračovať v politike, kde idú nereálne nastavené ceny, skončí to len a len dodatkami. Nijako inak to skončiť nemôže. Ja by som išiel touto cestou - najnižšia a najvyššia ponuka preč zo súťaže. Ale hlavne nech sa stavia, to je pre mňa najpodstatnejšia vec," dodal Fico.
Nikto totiž podľa premiéra neverí, že sa dá diaľničná stavba realizovať za tretinovú cenu oproti pôvodnému expertnému odhadu štátu, ako to ponúka združenie firiem Skanska SK a Strabag v prípade úseku D1 z Lietavskej Lúčky cez Višňové po Dubnú Skalu. Jeho súčasťou je aj náročný tunel Višňové.
"Neverím, že je schopná postaviť ten tunel za tieto peniaze. Myslím si, že táto spoločnosť automaticky počíta s nejakými dodatkami. Nie je možné, aby bol rozdiel dve tretiny v cene oproti štátnej expertíze," povedal Fico v piatok (23.11.) v Bruseli. Zatiaľ čo predpokladané stavebné náklady na úsek sú podľa štátnej a rezortnej expertízy 896,5 milióna eur, ponuka víťazného združenia firiem v súťaži bola 338,3 milióna eur.
Za organizovanie verejných obstarávaní a zabezpečenie výstavby diaľnic je podľa Fica zodpovedný minister dopravy Ján Počiatek (nominant Smer-SD). Už v najbližších dňoch chce predseda vlády absolvovať kontrolný deň na tomto rezorte a témou budú aj ceny na dopravnú infraštruktúru.
"Ak budeme pokračovať v politike, kde idú nereálne nastavené ceny, skončí to len a len dodatkami. Nijako inak to skončiť nemôže. Ja by som išiel touto cestou - najnižšia a najvyššia ponuka preč zo súťaže. Ale hlavne nech sa stavia, to je pre mňa najpodstatnejšia vec," dodal Fico.