Najviac sa darilo dcére Daimlera, ktorá predáva nielen luxusné mercedesy, ale je tam po prevzatí americkej značky Western Star aj najväčším výrobcom nákladných automobilov.
Autor TASR
New York 2. mája (TASR) - Nemecké firmy v Spojených štátoch pociťujú zotavovanie americkej ekonomiky. Päťdesiat najväčších dcérskych firiem nemeckých koncernov dosiahlo vlani v USA výnosy 318 miliárd USD (242,18 miliardy eur). V porovnaní s rokom 2010 výnosy vzrástli o 8 %. Dnes o tom informuje Nemecko-americká obchodná komora, ktorá uverejnila výsledky nemeckých firiem na druhom brehu Atlantiku.
Najviac sa darilo dcére Daimlera, ktorá predáva nielen luxusné mercedesy, ale je tam po prevzatí americkej značky Western Star aj najväčším výrobcom nákladných automobilov.
Na druhom mieste podľa výnosov je Volkswagen aj vďaka otvoreniu závodu v Chattanooge (štát Tennessee) vlani v máji. Tretie miesto patrí dcére Telekomu T-Mobile USA.
Mníchovský Siemens zamestnáva v USA asi 60.000 ľudí. Celkovo nemecké firmy tam zvládajú podnikateľské zámery so 462.000 zamestnancami. Ich počet medziročne vzrástol o 35.000.
Priaznivý trend podnikania nemeckých firiem v USA by mal pokračovať. Najvýraznejšie sa prejavuje v predaji osobných motorových vozidiel.
"Museli sme zvýšiť produkciu Passatu, aby sme pokryli dopyt," uviedol šéf VW pre USA Jonathan Browning. Dodal, že koncern pôvodne plánoval v USA preinvestovať 4 miliardy USD, ale zrejme to bude viac. Okrem zamestnancov pre produkciu hľadá Volkswagen aj inžinierov a IT špecialistov. V závode v súčasnosti pracuje vyše 2700 ľudí.
Najviac sa darilo dcére Daimlera, ktorá predáva nielen luxusné mercedesy, ale je tam po prevzatí americkej značky Western Star aj najväčším výrobcom nákladných automobilov.
Na druhom mieste podľa výnosov je Volkswagen aj vďaka otvoreniu závodu v Chattanooge (štát Tennessee) vlani v máji. Tretie miesto patrí dcére Telekomu T-Mobile USA.
Mníchovský Siemens zamestnáva v USA asi 60.000 ľudí. Celkovo nemecké firmy tam zvládajú podnikateľské zámery so 462.000 zamestnancami. Ich počet medziročne vzrástol o 35.000.
Priaznivý trend podnikania nemeckých firiem v USA by mal pokračovať. Najvýraznejšie sa prejavuje v predaji osobných motorových vozidiel.
"Museli sme zvýšiť produkciu Passatu, aby sme pokryli dopyt," uviedol šéf VW pre USA Jonathan Browning. Dodal, že koncern pôvodne plánoval v USA preinvestovať 4 miliardy USD, ale zrejme to bude viac. Okrem zamestnancov pre produkciu hľadá Volkswagen aj inžinierov a IT špecialistov. V závode v súčasnosti pracuje vyše 2700 ľudí.